donderdag 22 november 2012

Goed Nacht Goed

Eigenlijk weet je diep in je hart al lang dat je er iets aan moet doen. Als je s'morgens je bed uitrolt en je loopt langs de gangspiegel schrik je je telkens weer het lazarus. Je weet eigenlijk wel dat je het je huisgenoten niet langer kan aandoen. En dat jij en alleen jij je nou eens over dat punt heen moet zetten en in actie moet komen. Doe er wat aan zeg je steeds maar weer. En dan zucht je en dan denk je, ja ik ga er wat aan doen. Maar niet vandaag! En ook niet morgen! Want het is lastig en je hebt je neus al zo vaak gestoten. Dan ondernam je die actie en werd het toch niet weer wat je er van dacht. Of het lukte wel maar niet zoals je het bedacht had en dan was de teleurstelling en de schaamte nog veel groter. Toch weet je dat het moet. Het zou gewoon wel weer eens leuk zijn om niet eerder dan je man naar bed te moeten en heel diep onder de dekens te moeten kruipen en dan s'morgens als een dief in de nacht er als eerste weer uit te sluipen voor dat die schat van je zijn ogen open doet! En bedenk je nou eens, want zelfs het huwelijk van Dr. Phil is aan het wankelen en dat kan jou ook gebeuren. Alleen maar omdat jij te belazerd bent om actie te ondernemen. Ook voor de kinderen zou het beter zijn. Die hoeven zich dan niet meer te pletter te schamen als er al eens een keer iemand komt logeren. Dus actie is gewenst. Maar iedereen weet als je dat tegen je zin doet wordt het niks. Eigenlijk moet het gewoon op je pad komen. En laat het vandaag nou eens zo'n dag zijn? Na het huis een grote beurt te hebben gegeven begaf ik mij naar het winkelcentrum voor de noodzakelijke boodschappen. Daar had ik geen zin in maar het moest! Dus liep ik even bij een winkel naar binnen waar ze truien in de aanbieding hadden. 1 halen, 2 betalen of zo iets. Dus even kijken. Je weet maar nooit. Ineens hoorde ik een zacht stemmetje dat mijn naam riep. Joehoe we hangen hier hoor. Nieuwsgierig als ik ben ging ik op het stemmetje af! En warempel achter in de winkel, hing een hele familie. Keurige types. nette kleur, donkerblauw met hier en daar een piepklein bloemetje, puik modelletje! En de juiste maat en een prijs waarvan ik dacht hoe is het mogelijk? Maar ja zo gauw gaf ik mij niet gewonnen. Zal wel scheef zijn, of de bovenkant goed en de onderkant te klein. (heb ik al eens gehad). Dus passen dan maar. Het kon niet beter. Zat als gegoten. En nu hangt hij hier. Ben er zo nog maar beduusd van dat het op een ordinaire donderdag in november in een kwartier tijd gewoon gelukt is. In een kwartier tijd een heel huwelijk gered! Ik ben zo blij met mijn nieuwe pyjama. En ik hoop mijn huisgenoten ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten