zondag 27 januari 2013

Muts

Ziezo en weer glijdt er een werkstuk  van mijn  breipennen. Dit keer een hoesje voor mijn reader. Ik heb een hoge productie de laatste weken. In december heb ik een sjaal gebreid voor mijn dochter. Begin deze maand een theemuts, omdat ik het zat was om een handdoek over de theepot te vleien en ik warme thee lekkerder vind dan koude en dan nu dit hoesje voor de reader. Twee weken geleden heb ik sokkenwol gekocht in een heel leuk handwerkwinkeltje midden in de Jordaan en wil ik proberen om sokken van de naalden te laten glijden. Ik heb s'avonds altijd koude voeten dus die komen wel van pas. Dat is nuttig breiwerk. Want ja dat is dus wel een beetje een probleem. Wie zit er te wachten op mijn breisels? Niemand! Vroeger toen de kinderen nog klein waren mocht ik gerust een trui breien voor zoonlief met een grote rode brandweerauto erop, of een voor mijn dochter met een teletubbie of andere held die toen in de mode was. Maar daar hoef ik nu niet meer mee aan te komen. Dan geven ze me al op voor een inrichting. Mijn echtgenoot houdt van tennisen, maar niet van die "mooie" spencers met kabels die die toptennissers dragen. Jammer voor mij! Ik had me graag op zo'n project gestort! Het is natuurlijk ook ontzettend truttig dat gehandwerk. Dat snap ik ook wel. Maar ik vind het prettig om te doen. Tijdens het breien kun je zo heerlijk nadenken of gewoon een beetje dagdromen en de allerbelangrijkste reden is het helpt me bij het afvallen. Want met een breiwerk in mijn handen snaai ik niet! En dat vertaalt zich uiteindelijk in klinkklare kilo's. Ik heb het al eens eerder geschreven, voor mij een winwin situatie. Maar goed wat moet je dan breien? Gelukkig zijn er van tijd tot tijd acties. Mutsjes breien voor zielige kinderen in arme landen. In 2011 heb ik mutsjes gebreid voor baby's in India en vorig jaar voor baby's in Zambia. Het is een gek, maar wel leuk idee dat er in de wereld kindertjes zijn die een door mij vervaardigde muts op hun bol dragen. Nu is er weer een actie voor kinderen in Aziatische landen. Dus nu mijn reader er lekker warm bij ligt in zijn nieuwe hoes, mijn koude voeten nog even moeten wachten omdat ik eerst nog sokkennaalden moet aanschaffen om die sokken te breien, zoek ik vanmiddag de babywolletjes maar weer eens op en ga lekker mutsen breien voor Aziatische kindertjes. Voor wie dat ook wil doen kijk maar op de site www.allesoverbreien.nl En als er iemand nog een theemuts wil, geef een gil ik heb nog wol genoeg om er nog een te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten