dinsdag 11 februari 2014

Maatje meer schaamte

Ik heb al een tijdje last van een knie met een slecht humeur. Ik heb hem al verschillende malen liefdevol toegesproken en hem in de watten gelegd door hem in te smeren met allerlei cremmetjes, maar het humeur wordt er maar niet beter op. Dat is vervelend want zo'n galbak verpest je eigen humeur ook nog eens en als je niet uitkijkt steekt hij andere onderdelen van het lijf ook aan en voor je het weet is je hele rechterkant chagerijnig. Er zit niets anders op, om dat kreng beter te stemmen of liever gezegd tot de orde te roepen moet er grof geschut worden ingezet. De fysiotherapeut. Nu zijn wij hier in het dorp gezegend met een hele aardige, die ook nog eens heel goed is in het tot orde roepen van ledematen die in de mopperstand staan. Gelukkig maakt hij dan ook een plekkie voor me vrij en mag ik deze week met knie in zijn behandelkamer verschijnen. En daar zit nu het dilemma! 

Want om die knie in het gareel te krijgen moet je je spijkerbroek uittrekken en heeft de peut het volle zicht op je dikke benen en met de putten in je dijen zit je je daar toch een pietsie te schamen en kun je jezelf wel voor de kop stoten dat je niet vijf keer per week in de sportschool te vinden bent om aan een mooi strak lijf te werken. Te laat! Om de schaamte nog enigszins te beperken zorg je ervoor dat je benen glad geschoren zijn en er niet uitzien als Harrie de Harige Aap. Een vrolijk lakje op de teennagels zorgt voor een beetje kleur op de behandeltafel en die dijen bedek je gewoon met een lang shirt, want al oefen je je de hele week het schompes en laat je nog effe snel liposuctie toepassen dat gaat hem toch niet worden. Bovendien die man kijkt naar je slecht gehumeurde knie en het zal hem worst zijn (hoop je vurig) of die stelten van jou er als een sinaasappel uitzien of als een perzik. Als je daar maar niet met zweetvoeten van een week zit, zodat hij stijl achterover valt en jij op zoek moet naar een andere peut. Niet iedereen heeft namelijk de benen van een Doutzen Kroes en dat weet zo'n man heus wel. Belangrijker is dat hij je knie weer in een goed humeur krijgt en dat jij die sportschool weer in kan zonder die helse pijnen en zo praat je jezelf moed in.

En ja er zijn natuurlijk mensen met echte problemen, die hele andere dingen hebben om zich druk te maken dan jouw plaatsvervangende schaamte over je dikke dijen, klutsknieen en klapkuiten. Maar als vrouw met een maatje meer heb je daar toch last van. Althans ik wel! En daar hebben ze het nooit over in die programma's van Obese en de vetste afvallers. Zo'n Wendy van Dijk die vraagt dat niet aan de dikkere medemens, want Wendy heeft daar geen weet van. Als Wendy een knie met een slecht humeur heeft dan kan ze haar mooie beentjes bevallig op de behandeltafel uitstallen. Ik wil wel eens weten van mijn medezusters met een maatje meer hoe zij dat doen als ze uit de kleren moeten bij een peut of bij een arts en ze het lijf ten volke moeten tonen? Hoe voelt dat en wat doet dat met ze? Het blijft toch tobben met zulke vragen en dan is niet alleen mijn knie uit zijn humeur, maar ik zelf ook! Zucht!

1 opmerking:

  1. Haha nou ik kom zo nu en dan bij een osteopaat en ik weet precies wat je bedoelt,je ligt daar ook nog in je ondergoed,slip en BH,vreselijk vind ik dat,en je kunt wel zeggen,het maakt niks uit voor die mensen,natuurlijk voel je dat zelf niet zo...
    In het jaar 2000 was ik gigantisch afgevallen,en had nog maatje 34/36, o wat was ik trots,ook toen ik dus weer bij de osteopaat terecht kwam......helaas zijn al die kilo's er weer bijgekomen,en ik krijg ze er niet meer af.....zucht......dus toen ik het vorige week in mijn rug kreeg dacht ik,ik los het zelf wel op,maar ga me nergens uit kleden....haha aan mij heb je dus niks,ik weet het wel........groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen