zondag 27 juli 2014

Samen eten

Gelukkig de meeste lichamen zijn weer op Nederlandse bodem waar ze nu hun identiteit weer terug zullen krijgen. Ik was trots op ons kikkerlandje hoe we ze op Eindhoven airport onthaald hebben. Kippenvel. Nu maar hopen dat de identificatie vlot verloopt zodat hun dierbaren ze een uitvaart kunnen geven en zij door goed afscheid te nemen weer verder kunnen met hun leven. Al zal deze ramp en het grote verdriet wat het met zich mee brengt nog heel veel sporen nalaten. 

Wat het mij weer heeft doen beseffen is dat het leven dus kwetsbaar is. Dat wist ik al wel, maar in de waan van de dag ebt dat gevoel nog wel eens weg. Zo'n ramp en het zien van die beelden met al dat verdriet doet me dan weer beseffen dat ik mijn beide handjes dicht mag knijpen voor al het geluk wat mij ten deel is gevallen. Dat het fijn is dat we allemaal gezond zijn en dat we een huis boven het hoofd hebben, werk en lekker te eten. Dat je dus eigenlijk niet moet zeuren over die extra kilo's (doe er dan gewoon eens wat struktureels aan muts) en geniet van wat er is. 

Zo'n bui van dankbaarheid duurt vaak nooit zo lang en daar moet je gebruik van maken! Dat moet je delen met je dierbaren! Dus eens rondgekeken in de familie wie we eens zouden uitnodigen voor een gezellig samenzijn en een bijbehorend etentje! Een ultieme gelegenheid om eens uitgebreid te koken! Een aantal familieleden zijn nog met vakantie dus die komen zo en zo niet in aanmerking, want  al zeg ik het zelf al wordt er hier nog zo lekker gekookt die komen natuurlijk niet terug van vakantie voor een hapje eten. En gelijk hebben ze. Gelukkig zei mijn broertje volmondig ja op onze uitnodiging en komen hij en mijn schoonzus gezellig een vorkje mee prikken vanavond. Helaas zijn mijn neefje en nichtje uit logeren dus die schatjes komen helaas niet. Mijn tante hart bloedt, maar ja een mens kan niet alles hebben. ;-)

Maar goed wat zet je dan op het menu? Nou de kookboeken doorgelopen eens op internet gekeken, menu opgsteld, boodschappen gedaan en dit gaan we ze voorzetten:

Een mini garnalencoctailtje als Amuse

Vooraf Vitello Tonnato

Als hoofdgerecht Saltimbocca met tagliatelle met roomsaus en roergebakte groente en een salade

Als toetje een kaasplankje of voor de liefhebbers een mini-appeltaartje met ijs!

Een lekker glaasje wijn erbij en een kopje koffie of thee om de boel af te sluiten. Want het leven moet je vieren!

PS: voor recepten moet gewoon even googelen en je komt het allemaal tegen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten