donderdag 3 juli 2014

Zacht en glad

Wie heeft ooit in vredesnaam verzonnen dat wij vrouwen onze benen moeten scheren? Wie heeft ons dat lang geleden geflikt? Wie kwam er ooit uit haar berenhol, keek naar haar blote onderdanen en besloot dat het klaar was met zo'n harig onderstel en zette het mes erop? Ik stel me zo voor dat ze toen nog geen scheerschuim voor de gevoelige huid uit zo'n handig spuitbusje hadden? Of is dit hele gebeuren niet ontstaan uit ijdelheid, maar is een van onze voormoeders ooit eens uitgegleden op een rots  toen ze op de uitstekende punt wat bessen wilde plukken van de op de rots groeiende struik en heeft zo een been opengehaald? Toen bleek dat ze na de val een harig en een glad been had, ter plekke besloot om de boel gelijk te trekken? Of dat haar echtgenoot thuis kwam van een moeizame jacht, dat ene gladde been zag en wild van verlangen werd om woest de liefde met haar te bedrijven? En dacht zijn echtgenote toen, mmm, moet ik vaker doen, die benen! Zijn we door dit soort acties gewend geraakt aan gladde damesbenen en wordt er wel zo'n beetje van ons verwacht dat als wij in de zomer in een rok of jurk willen lopen dat onze stelten glad, zacht en het liefst nog een beetje gebruind zijn? Want zeg nou zelf al heb je nog zo'n leuk jurkje aan met de prachtigste schoenen aan je poezelige voetjes, die harige witte melkflessen eronder verpesten in een oogopgslag het hele leuke plaatje!

Mannen maken zich niet druk om een paar haren meer of minder op hun kuiten! Die paraderen vrolijk rond in korte broeken, waar hun witte klutsknieen en hun dik beboste kuiten  vrolijk onderuit steken! Wij vrouwen zouden nog niet dood gevonden willen worden met zo'n oerwoud!

Elke week als ik weer sta te hannesen in het bad met scheerschuim. een nieuw mesje en een heel doosje pleisters, dan vervloek ik die trend een beetje. En ik mag helemaal niet vloeken van mijn moeder! Want ik weet niet hoe het met mijn soortgenoten is, maar ik ben dus niet zo handig met zeep en mes. Zet ik het mesje bij de enkel ietsiepietsie te veel aan dan heb ik een snee van hier tot gunter, dat nog verrekte zeer doet en het bad kleurt angstvallig rood alsof ik net iets heel anders akeligs heb gedaan in plaats van gewoon mijn benen te scheren. Het is gewoon een rotwerk. Gevolg is dat je de volgende dag helemaal niet met kekke, gladde benen rondloopt, maar met allerlei pleisters om de wondjes te bedekken. Dat ziet er dus helemaal niet zo gezellig uit onder je leuke jurkje!

Kunnen we dat gedoe niet afschaffen dames? Dat we gewoon afspreken om onze haren op de beentjes lekker te laten groeien en dat wij ons niet meer druk maken om een vachtje meer of minder. Als we allemaal harige kuiten hebben dan valt het niet meer op! Toch? Ik vrees dat het niet gaat werken, deze oproep! Ik denk dat we toch te ijdel zijn met zijn allen. Dat ik toch veroordeeld ben tot dat wekelijkse bloedbad met pleisterellende. Omdat het in de mode is! Ja ja! En dan heb ik het nog niet eens gehad over de bikinilijn!

3 opmerkingen:

  1. Ach Annemarie ..., ik ben bang dat er geen weg terug meer is hoor!
    Ik smeer mijn benen altijd eerst goed in met bodylotion en laat het er even in trekken.
    Daarna ga ik er voorzichtig met zo'n dames scheermesje langs (bij voorkeur buiten) en moet ik wel even uitkijken als ik ergens een plekje (muggenbeet) heb zitten. Maar voor de rest niks geen bloed of pleisters...
    Hoe kan het nou zo fout gaan bij jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarschijnlijk omdat ik te ongeduldig ben Elizabeth! Misschien moet ik me gewoon meer tijd gunnen! :-)
    Jouw tip van de bodylotion ga ik zeker proberen. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha Annemarie, ik weet niet wat jij voor een scheermesjes hebt, maar ik heb echt nooit wondjes, maar ook geen harige benen hihi
    ik stap onder de douche zeep mijn haar in met shampoo, pak het scheermesje uit het laatje dat in een rekje in de douche hangt, gewoon zo.n goedkoop scheermesje uit de supermarkt, ga eerst met dat ding over mijn oksels, klaar, dan over mijn benen, niks geen zeep of gel of weet ik wat, in nog geen minuut klaar, nooit wondjes of zo...
    maar ik doe dat dus wel bijna dagelijks, hebben de haartjes geen kans om te groeien , nou dan ben ik klaar , haar uitspoelen , tweede keer sop erin, doucheschuim over mijn lijf, af en uitspoelen allebei, duurt nog geen tien minuten alles bij elkaar, ik heb nl echt de pest aan douchen dus vandaar dat ik zo klaar ben......
    en ja inderdaad die witte benen, ik vind het ook geen gezicht, dus draag ik wel vaak een panty, net iets mooier, maar goed als het heel warm is, ook weer niet ideaal.....
    haha wat een dilemma's
    groetjes en succes de volgende keer met de scheer.....hihi

    BeantwoordenVerwijderen