zondag 15 maart 2015

Zeeland

Voor de lol en voor de heb had ik afgelopen zomer fanatiek zitten bieden op een site als vakantieticketweekendjewegveiling.nl en daar voor een spotprijsje een hotelbon met een overnachting en een luxe ontbijtbuffet voor twee personen triomfantelijk in de wacht gesleept! 

Zoals dat gaat met een overwinningsroes, die ebt op een gegeven moment weer weg en een hotel werd dan ook niet direct geboekt. Een mens heeft nou eenmaal niet altijd tijd om zomaar even een nachtje in een hotel te gaan zitten. Dan ineens blijkt dat zo'n bon een einddatum heeft en om hem te laten verlopen is weggegooid geld dus nodigde ik manlief uit om met mij mee te gaan. Gelukkig wilde hij dat wel!

Afgelopen donderdag was het zover, behept met wat schone kleren, onze tandenborstels en een boek gingen wij naar Zeeland. We kusten de kinderen gedag met diverse vermaningen om de boel thuis niet te verbouwen en lief voor elkaar te zijn en stapten in de auto. Het weer alleen al was een kadootje. De zon deed stralend haar best om er een feestje van te maken. Ik vind het alleen al heerlijk als ik niet zelf hoef te rijden en kan genieten van het prachtige Nederlandse landschap en dat deed ik dus ook!

Eerst deden we Goes aan voor een noodzakelijke sanitaire stop en een broodje. Toen door naar Arnemuiden. Ik lees nogal graag de blog van een mevrouw die in Arnemuiden een handwerkwinkel heeft. Ze schrijft niet alleen leuk over haar winkel, maar zet ook leuke ideeen voor patronen op haar blog en ze vertelt over de geschiedenis van haar stad. Wat een mooi stadje, de zon scheen ook daar uitbundig, de schepen lagen te dommelen in de haven en er hing een vredige donderdagmiddag sfeer. De handwerkwinkel hadden we zo gevonden en die was nog leuker dan ik dacht. Vol met gezellige vrouwen, allemaal op zoek naar een nieuw handwerkproject en kasten vol met allemaal leuke wolletjes en patronen. Daar had ik best nog een paar uur kunnen vertoeven. Met nieuwe breipennen en een grote bol wol voor een zomertruitje voor dochterlief gingen we weer op weg. Nu naar Middelburg. Ook al zo'n mooie stad met schitterende gebouwen. Daar dronken wij op een terrasje buiten in de zon, voor het eerst dit jaar, een kopje thee en maakten daarna een fijne wandeling door de stad. 

Het werd tijd om het hotel op te zoeken en we kregen daar een fijne kamer toegewezen met uitzicht op de duinen en krijsende meeuwen als achtergrondmuziek. Na een heerlijk diner sliepen we de volgende dag een beetje uit, genoten van het luxe ontbijtbuffet, deden de tandenborstels weer in de tas, checkten uit en begaven ons naar Veere. 

Ook weer zo'n beeldschoon stadje. Weer scheen de zon, rook het lekker buiten naar een beetje lente en met de wind in de haren wandelden we door het stadje, langs de haven, door de straatjes en bekeken de winkels op het plein. Als je je ogen een beetje dicht deed dan verwachtte je elk moment Saartje op de fiets langskomen, de deftige burgemeester met zijn stok of Swiebertje met zijn malle danspassen over het plein te zien gaan. Na een kop koffie stapten we weer in de auto en reden we terug naar onze bloedjes die zich keurig hadden gedragen en was het ook weer fijn om thuis te zijn.

We zijn maar een nachtje weg geweest, maar toch voelt het alsof ik een week met vakantie ben geweest. Het hoofd is leeg, de batterij weer opgeladen en ik zit nog helemaal na te genieten! Voelde ik me eerst nog een tikkie schuldig bij het bieden op zo'n bon, nu helemaal niet meer. Sterker nog ik zit al weer te dubben of ik nu al weer eens op die site ga kijken!

2 opmerkingen:

  1. heerlijk genoten dus en leuk geschreven,

    Liefs Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja het mooie Zeeland, daar is het echt genieten en zeker met zo'n lekker zonnetje. Ik zeg bieden maar weer om zo af en toe even samen "op te laden" Geniet er maar van!

    BeantwoordenVerwijderen