dinsdag 29 maart 2016

Druk drukkerdedruk en nog drukker........

Ik heb het druk! Zeg maar gerust zo druk als een klein baasje. Dat is natuurlijk niet erg want je kunt beter een beetje druk op de ketel hebben dan helemaal geen druk. Zonder een beetje druk fungeer ik niet en ik mag graag ergens mijn eigen stempel op drukken. Dat is beter dan mijn snor drukken!

Tegenwoordig heeft iedereen het druk en daar is niks mis mee maar ik denk wel eens aan hoe het leven vroeger geweest moest zijn. Niet als je van goede komaf was en je een legertje bedienden om je heen had terwijl je zelf nuffig met een handwerkje in de lommerrijke tuin in een schommelstoel de tijd kon doorbrengen.  Dan had je het helemaal niet druk. Lijkt me soms heerlijk al weet ik heel goed dat ik me na een dag of twee al kapot begin te vervelen.

Nee, als je een man had en zestien kinderen dan had je het pas druk. Zeker als je alles in je uppie moest doen zonder wasmachine, douche en centrale verwarming. Dan werkte je de tandjes in zo'n groot huishouden. Nee dan maar liever mijn eigentijdse huidige druk. 

Nu kan een mens best een beetje druk verdragen en van een beetje hard werken is nog nooit iemand dood gegaan, maar toch verlang ik nu even naar een wat rustigere periode. Maar ja in de uitvaartbranche waar ik nu eenmaal werk is het altijd hollen of stilstaan. In onze branche weten wij natuurlijk echt nooit van te voren hoe druk het gaat worden. en gelukkig maar. Toch heb ik de mooiste baan van de wereld. 

Gelukkig is er ook voldoende tijd voor ontspanning. Afgelopen zaterdag had ik mijn tweede haakles en wat was het weer leuk! Nieuwe foefjes geleerd van de haakjuf om de zijkanten vooral mooi recht te laten worden en ook zijn er nieuwe haaksteken aan bod gekomen. Binnen een mum van tijd waren die twee uurtjes weer om en kon ik weer huiswaarts keren. 

Gelukkig hadden we door het paasweekend een hele dag extra en mocht ik van mezelf een hele dag vrij nemen. Niks geen huishoudelijk werk en zeker niet achter de werklaptop om de altijd maar opstapelende mails eens weg te werken. Niks geen druk op de ketel, behalve de fluitketel voor een koppie thee, (figuurlijk dan want ik bezit geen fluitketel) maar gewoon lekker even tijd om een beetje te handwerken en naar mooie muziek te luisteren en samen met mijn gezin en familie te genieten van een lekker paasdinertje.

Zo haakte ik blok nummer drie van de vijfendertig voor de deken en is blok nummer vier ook opgezet. Het haakt heerlijk weg zo'n blok en je voelt alle druk van je schouders glijden. Ook zette ik voor de regenboogkussens een borduurtje op. Viooltjes moeten het worden deze keer en het was alleen al een feestje om al die mooie kleuren borduurzijde uit mijn voorraad bij elkaar te zoeken. 

En toch geeft dat ook weer druk, want die viooltjes moeten voor de 19e april op de post. Dat is nu eenmaal zo beloofd en dus moet ik het haken en borduren afwisselen. Die deken hoeft niet volgende week af en dat zou ook nooit gaan lukken om in een week tijd 35 blokken te haken.  Dan mag ik wel een week vrij hebben en daar heb ik het nou net te druk voor. 

2 opmerkingen:

  1. Ja, je had het druk ... Ik had al een keertje tussendoor op je blog gekeken of ik soms een berichtje van je had gemist! Maar nee hoor ...
    Misschien is Annemarie wel lekker even op vakantie, dacht ik toen.
    Dat druk zijn herken ik wel, maar toch houd ik meer van het evenwicht. Vooral het evenwicht tussen inspanning en ontspanning.
    Wat leuk dat je zo geniet van het haken, het is ook super om te doen!
    Heerlijke voorjaarsachtergrond op je blog ..., eind van de week krijgen we prachtig weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je ook helemaal "aan de haak" bent! Ondanks alle drukte ;-) Elke dag een paar toeren ter ontspanning, een prima methode om de druk wat van de ketel te halen mijns inziens. En dan ook elke dag maar een paar kruissteekjes, denk ik...
    Succes!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen