woensdag 2 maart 2016

Roos


In januari werd er op de site van de Regenboogkussens een kussen aangevraagd voor Nellie. Nellie houdt van rozen en dus werden er voor haar alleen maar rozen geborduurd. Ik was een van de gelukkigen die ook een roos mocht borduren.

Het patroon haalde ik van pinterest. Wat een leuke site is dat met boordevol gratis borduurpatronen. Niet alleen maar borduurpatronen maar ook de haak-, brei-, tuin- en kookliefhebbers komen ruimschoots aan bod. Een walhalla voor de creatieveling. 

Het patroontje op pinterest printte ik uit op kantoor maar het was wel erg klein. Gelukkig kon ik hem vergroten maar het nadeel was wel dat de tekentjes en de kleuren niet meer heel scherp werden. Het werd dus een heel gepuzzel, maar ach ik had de tijd tot 8 maart, want dan hoefde mijn roos pas binnen te zijn bij de andere rozen. Moest ik makkelijk halen dacht ik zo. 

Dat viel nog even tegen, want omdat ik overdag aan het werk ben, vallen mijn borduuruurtjes grotendeels in de avonden en in de weekenden. Dan heb ik natuurlijk geen daglicht meer en alhoewel ik een goede leeslamp heb, was het soms best lastig. Ik heb nog even getwijfeld of ik bij de sollicitatiegesprekken toch niet wat steekjes kan wegwerken, maar toch maar niet gedaan. Zo'n sollicitant zou van pure schrik zomaar kunnen vertrekken en dat moeten we niet hebben natuurlijk. Zou ook wel een beetje raar zijn, een gesprekspartner die zit te borduren. :-)

Ik verheugde me daarom op ons weekendje Texel, daar kon ik in alle rust mijn roos afmaken. Overdag heb ik dus heerlijk zitten te borduren, maar ja mijn echtgenoot wilde natuurlijk ook wel wat gezelligs doen dus ook daar waren het maar een paar uurtjes. Helaas was er s'avonds slechte verlichting om te borduren. Dat was ook niet erg want bij het schijnsel van de open haard was het ook prima haken. Zo deed ik van alles wat en geheel tegen mijn natuur in heb ik het afgelopen weekend geen boek open geslagen. 

Toch was ik flink opgeschoten aan mijn roos en vanavond heb ik alles op alles gezet om hem af te maken. De was ligt dus nog onopgevouwen in de mand en de overhemden roepen ook al drie dagen dat ze gestreken willen worden. Pech, eerst moest mijn roos af. En dat is gelukt. Morgen gaat hij op de post en ik hoop dat Nellie er veel plezier van heeft. 

Ik zelf vind hem erg mooi geworden en heb er menig plezierig uurtje aan beleefd.

1 opmerking:

  1. hij is heel erg mooi geworden ,jij kan ook al zo mooi handwerken .
    ene die was loopt niet weg hoor ,die licht er vanavond ook nog .
    fijn weekend !
    liefsxxxx Johanna

    BeantwoordenVerwijderen