zaterdag 20 augustus 2016

Nieuw project

Nog maar tien lapjes en dan is mijn deken klaar. Althans dan moet hij natuurlijk nog in elkaar gezet worden en er moet een rand omheen. Dat schiet dus lekker op. Toch ben ik vanmiddag even met een ander project begonnen. Een tussendoortje. 

Mijn hakende collega's lieten de een na de andere omslagdoek van hun haaknaald rollen en de een was nog mooier als de ander. Voor dat ik met mijn haakcursus startte dacht ik dat gaat mij niet lukken zo'n omslagdoek, maar na flink meters te hebben gemaakt met de filetsjaal voor mijn vriendin en de 25 lapjes voor de deken begon de moed flink toe te nemen. Het zelfvertrouwen nam behoorlijk toe toen we op les alle ins en outs geleerd kregen van een haakschema. Wat er eerst nog uitzag als abacadabra is nog steeds geen appeltje-eitje, maar met wat inspanning goed te doen. 

Een omslagdoek dus! De collega's namen het patroon voor me mee en vanmiddag kocht ik 5 bollen wol. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit keer geen wol kocht bij een handwerkzaak, wat ik doorgaans wel doe maar even bij de Zeeman naar binnen wipte voor 5 bollen Royal in een lichtgrijze tint. 

Als het me namelijk lukt om er een mooie omslagdoek van te maken dan ga ik de doek niet zelf dragen, maar gaat hij in de verkoop voor een goed doel. Want ook dit jaar doet mijn werk een actie voor een goed doel. Er wordt opnieuw een sponsorloop georganiseerd bij drie van onze vestigingen alwaar je langs mooie routes kunt wandelen of kunt hardlopen en bij 1 vestiging is er zelfs een mountainbike traject uitgezet om de fervente fietsers onder ons hun best te laten doen. 

Ik durf het bijna niet te bekennen maar ik haat dus dergelijke sponsorlopen. Altijd al gedaan. Het idee dat ik met een lijst langs familie en vrienden moet om geld op te halen voor elk rondje dat ik wandel stuit me enorm tegen de borst. Terwijl ik het doel waarvoor we het doen een warm hart toedraag. Vorig jaar heb ik me daarom ingezet als vrijwilliger, want al die wandelaars moesten toch voorzien worden van een natje en een droogje en heb ik een bedrag gestort. Klaar, ik had mijn plicht gedaan. 

Dit jaar werden wij opnieuw verzocht om na te denken hoe we zoveel mogelijk geld op kunnen halen voor dit goede doel. Een collega die met de organisatie behept is opperde het idee dat ik best wat kon haken. Wat een lumineus idee. Gaan we doen.

Vanmiddag ben ik gestart en wat een leuk project is dit. Ik haak me een slag in de rondte. Het is maar goed dat we vakantie hebben, want dan is hij snel af. Wordt vervolgd.........


1 opmerking:

  1. Leuk! En een goed idee! Fijn dat je er een foto bij doet, want ik was al benieuwd naar je patroon. Ja, dit is een fijn patroon, dat wordt een heerlijke omslagdoek! Veel succes en plezier bij het haken :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen