donderdag 15 september 2016

Badderen

Wat doet een moeder wier kind vertrokken is naar het buitenland en nog een beetje moet wennen aan dat halflege huis? Precies, zo'n moeder pakt een haaknaald en haakt zich een slag in de rondte. In normale omstandigheden zou deze moeder dat doen ware het niet dat juist deze week we geconfronteerd werden met een hittegolf en dan plakt de haaknaald in je handen en glijdt de draad verre van soepel door de vingers. Geen goed idee dus. 

Maar je moet toch wat en daarom zocht ik op het wereldwijdeweb naar wat leuke filmpjes als het te donker werd om veilig buiten te zitten. Met de schemer kwamen ook steeds die ellendige muggen in grote getalen aan om mij en de overgebleven gezinsleden compleet lek te prikken. De walm van zo'n citronellakaars overigens straal negerend. Die ellendelingen. Er zat niks anders op dan naar binnen te verkassen.

Het internet bood soelaas en via twitter zag ik een filmpje van een babyolifantje dat een bad nam. Al gauw zat ik te schuddebuiken van het lachen. Met even googelen vond ik nieuwe filmpjes van badderende olifantjes, de een nog schattiger dan de ander. Ik zag er eentje van een olifantje in een babybadje en och dat slurfje, die lieve rose voetjes, zo'n wobbelig lijfje, het was allemaal even lief. Een nieuwe hobby is geboren en het voordeel van al die badderende olifantjes is dat je het zelf ook minder warm krijgt als je die peuters lekker ziet spelen in hun badje.

http://www.libelle.nl/video-en-fun/baby-olifantje

Kijk zelf maar even en smelt dan ook even weg! Vooral aan het einde van het filmpje als mama olifant die kleine bij zijn slurfje pakt en hem het badje uit helpt. Zo lief!

En nu wil ik zelf zo'n klein olifantje te logeren. Ik koop een plastic zwembadje voor hem, neem een middag vrij en ga met hem spelen in het bad. Als hij moe is dan droog ik hem af met een grote badhanddoek en hij kan best in de vrijgekomen slaapkamer slapen en dan lees ik hem een verhaaltje voor wat hij dan zelf mag uitblazen. Heel gezellig, maar mijn man wil geen olifantje in de tuin en al helemaal niet in het logeerbed. Heb ik weer!

2 opmerkingen:

  1. HĂ©, wat een spelbreker, die man van jou :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, dat is toch vertederend...
    Ik snap best dat je dit leuk vind.
    Mannen snappen er echt niks van!

    BeantwoordenVerwijderen