dinsdag 27 september 2016

Ploeg en Plank op een matje

De proefles van de yoga vond ik een aantal weken zo plezierig (op die wandelende mier na dan) dat ik besloot er mee verder te gaan. Gelukkig was er nog een plekje vrij op de dinsdagavond, er passen met de yogajuf mee namelijk maar zestien matjes in het zaaltje en dus was ik van harte welkom.

Ik betaalde het lesgeld en ging op jacht naar een yogamatje want op een badlaken aan yoga doen is niet heel handig omdat je geen grip hebt. Voor je mede yogacursisten is het niet prettig als jij op je handdoek het zaaltje doorglijdt en de dames als een dominospel om laat kukelen. Dus eerst maar eens surfen op intranet voor een handig matje dat niet al te duur was. 

Bij de action hebben ze al een yogamatje voor een euro of vier in de gezelligste kleuren. Dat is geen geld. Nadeel is wel dat het hele dunne matjes zijn die niet erg comfortabel liggen. Ook was het loeidruk in de plaatselijke action met maar 1 kassa open en had ik geen zin om in de rij te staan voor een enkel matje. Op naar de plaatselijke sportwinkel dus en daar hadden ze een prima matje voor nog geen twee tientjes met een handig touwtje eraan zodat je hem makkelijk kon meenemen naar de les. 

Zo geschiedde en rolde ik mijn nieuwe matje terloops uit in het zaaltje voor de tweede les. Het matje zat prima en bood voldoende grip en steun maar heremetijd wat een lucht kwam er af. Zo'n akelige synthetische lucht van naar plastic wat regelrecht op de keel sloeg. Niet heel handig als je daar tijdens zo'n les je best doet om je ademhaling volledig onder controle te hebben terwijl je je verdiept in diverse yoga poses zoals de hond, de plank, de boze poes of de ploeg!

In de week naar de derde les heb ik het matje dan ook flink laten luchten in de tuin om die akelige lucht die me zo op de strot sloeg er af te laten wapperen in de wind. Dat is gelukkig redelijk gelukt. 

Nu de rest nog, want het valt nog niet mee om het vege lijf in de verschillende houdingen te wurmen en ondertussen je ademhaling op orde te hebben en naderhand alle ledematen weer heel mee naar huis te nemen. Nee ik heb nog heel wat te leren maar het is prettig en ik ben leniger dan ik dacht. Na vier weken merk ik dat het lijf minder pijntjes vertoont en de knietjes zijn veel beter gehumeurd. Dat is pure winst. Het gaat elke week beter en ook al zijn de plank en de ploeg nog niet helemaal mijn ding, de boze poes kan ik inmiddels erg goed! :-)

Afbeeldingsresultaat voor yoga boze poes


2 opmerkingen:

  1. Ik ben nu heel benieuwd naar die boze poes! Heeft die poes die mier gepakt?
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Petje af voor je doorzettingsvermogen!
    Inderdaad walchelijke luchtjes die van die synthetische dingen kunnen afkomen ...

    BeantwoordenVerwijderen