dinsdag 15 november 2016

Alle 35 af!

Nou daar liggen ze dan, alle 35 lapjes voor de deken. Nu moeten ze nog aan elkaar.
Dus alles eens even uitgelegd en waar ik al bang voor was klopt. De lapjes die ik in het begin heb gehaakt zijn veel losser en groter dan de laatste lapjes. Ik wist al dat ik wat over moest doen en dat is niet erg, want het moet er wel goed uit zien. Er moeten een stuk of tien over. Niks aan te doen. Gelukkig haakt het makkelijk en snel weg. Maarrrrrrrrr bij het uitleggen in het originele patroon blijkt dat ook met de lapjes die wel hetzelfde zijn van maat, ik toch niet goed uitkom met het patroon. Dan hou ik kieren over en het komt schots en scheef aan elkaar.
Ik heb het patroon nog eens nagelezen maar nergens kom ik de afmeting tegen die het lapje behoort te hebben waardoor het originele patroon van om- en omleggen wel goed uitkomt. Om nu alles over te doen gaat me te ver. Daar zitten er al te veel uren voor in.
Dimmen dus maar in plaats van dippen. (Denken In Mogelijkheden i.p.v Denken in Problemen). Ik heb de lapjes maar eens uitgelegd in gewone rijtjes in plaats van om en om. Dat geeft natuurlijk een minder leuk effect maar als ik de verticale rijen aan elkaar haak en aan iedere strook een rand zwarte stokjes en die banen dan aan elkaar zet dan wordt het vast ook een leuke deken. Minder leuk dan gepland maar beter dan 35 losse lapjes die niet aan elkaar gezet kunnen worden of een schots en scheve deken die er niet uitziet.
Vooralsnog ga ik eerst maar eens die 10 stuks overdoen en heb ik nog even tijd om te puzzelen. Komt vast goed.
 

1 opmerking:

  1. Je gaat er heel positief mee om :-)
    De kleuren zijn mooi, ik denk ook dat het een hele leuke deken wordt!
    Groetjes en succes ermee!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen