maandag 13 maart 2017

Maandagmorgen

Vanmorgen moest ik op onze vestiging in Gouda zijn. Dat is hier vandaan iets meer dan drie kwartier rijden dus prima te doen. Als je tenminste geen file hebt dan en dat is nu net een kwetsbaar puntje op de A12. Vanmorgen viel het mee en kon ik aardig door rijden, pas het laatste stukje gaf mijn Truus Truus aan dat er een verkeersopstopping werd verwacht en zij adviseerde mij om die file te omzeilen en er dus een afslag eerder af te gaan. 

Ik besloot eens niet eigenwijs te zijn en haar raad op te volgen en dat was geen straf. Je moet dan een stuk door Reeuwijk rijden en dat is me toch mooi op de vroege ochtend zeker als de zon al wakker is en haar stralen over de Reeuwijkse plassen laat schijnen. Nu mag je door Reeuwijk zelf maar 30 kilometer per uur rijden en normaal gesproken zou ik dat veel te traag vinden (alhoewel het is beter dan stil te staan in een dikke file) nu was ik er blij om want door dat slakkengangetje kon ik optimaal genieten van die zon die daar zo mooi scheen op de plassen. Op zo'n moment zou ik willen dat ik kon schilderen om het vast te houden, maar ja dat kan ik dus niet. 

Tevreden tufte ik door naar Gouda en parkeerde daar de auto op de dijk en liep naar de ingang van de begraafplaats op weg naar het crematorium gebouw. Het is een prachtig stukje natuur daar en ik werd begroet door een vogelconcert. Het leek alsof er een koor van vogels in de grote boom op het voor terrein zat te wachten tot ik de auto was uitgestapt en toen een lied aanhief. Met een grote ekster, die onder de boom op het gras zijn veren aan het oppoetsen was, als de dirigent. Aan de randen van het pad bloeiden blauwe bloemetjes met hier en daar een geel hoofdje van het klein hoefblad en dikke pollen narcissen stonden op uitkomen.

Begeleid door het vogelconcert liep ik naar de ingang op naar een kop koffie en het overleg wat ik daar zou hebben, maar eigenlijk had ik zin om mijn tas en laptop binnen te zetten en even een stuk te wandelen over de begraafplaats. Dat kon natuurlijk niet, maar genieten was het wel op een gewone maandagmorgen in maart. Zomaar gratis en voor niks. 

Binnen was de koffie klaar en begon mijn werkdag!

1 opmerking:

  1. Ah, je was in de buurt van de plek waar m'n roots liggen!
    Gouda was voor ons 'de stad' en naar de Reeuwijkse plassen ging je voor een leuk fietsritje of genieten aan de waterkant...
    Ik vind het er nog steeds heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen