zondag 20 augustus 2017

Droog en afgeleverd!

Ondanks mijn eerdere gesim over het weer bleek het dit weekend toch mee te vallen. Typisch een gevalletje "een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest" of iets in die buurt. Gister konden we bijna droog, alleen een paar dikke spetters op mijn kop na het verlaten van de groentekraam, de boodschappen binnen halen. Wel stond er een straffe wind die het koud maakte, maar die ook voor prachtige jagende wolkenluchten zorgde toen we later die middag even naar Amstelveen reden om iets op te halen.

Ik maakte een lekker pannetje soep van verse tomaten die nu spotgoedkoop zijn en borduurde tevreden en ontspannen een paar uurtjes aan mijn vlinder. Pas s'avonds kwam het met bakken uit de lucht. Niet normaal zo hard als het regende maar daar hadden we geen last van. Ook wel weer knus met de kaarsjes aan binnen en een fijn muziekje op. Helaas vond ik dit jaar het Prinsengrachtconcert niet heel erg mooi, maar smaken verschillen en verder was het een prima dag.

Vanmorgen scheen de zon bij het ontwaken en buienradar liet alleen een heel klein buitje zien in de toekomst. Er stond nog wel een flinke wind, maar die had ik nu juist nodig. Snel het bed afgehaald en in de wasmachine gekieperd en een uurtje later bleek dat de wind dat ene pietepeuterige buitje had weggejaagd. Ik klapte dus de droogmolen uit en hing de schone beddenwas aan de lijn en verzocht de wind haar best te doen. Ze beloofde het!

Tijdens onze brunch opperden we het idee om even naar Alkmaar te rijden om het nieuwe huis van nichtje te bekijken en dan kon ik haar ook direct de omslagdoek geven. Gauw even de stofzuiger en een stofdoek door het huis geslingerd, onder de douche en het cadeautje ingepakt. Het fordje aangeslingerd en hup daar gingen we. Man en ik!

Nicht was druk met hulptroepen aan het klussen en was verrast door ons onaangekondigde bezoek, maar we waren zeker welkom. We kwamen niet om de klusplanning te verstoren maar alleen haar nieuwe flatje te bewonderen en haar het cadeautje te geven. Wat een leuk huisje en op een prachtig plekje in de stad. Nu kom ik wel eens in ons uitvaartcentrum in Alkmaar maar dat ligt aan de rand en ik had dus geen idee wat een beeldschoon stadje Alkmaar is. Prachtige huizen aan leuke grachtjes. Mooie doorkijkjes en heel veel bruggen. Leuk hoor.

Na een rondleiding pakte ze dan eindelijk het cadeautje uit en gelukkig was ze er erg blij mee. De kleur groen viel in de smaak, was ook echt de juiste kleur en die past straks ook mooi in haar nieuwe interieur. Tevreden gingen wij weer naar huis met de belofte om terug te komen als alles af is en ze er ook echt woont. Via Heiloo en Castricum reden we op ons gemakje terug naar Amsterdam. Ik had graag nog even een blik op de zee geworpen maar er was nergens plek om het fordje te parkeren. Logisch in deze vakantietijd, maar het was toch een mooi ritje.

Eind goed al goed, toch een (nagenoeg) droog weekend, zon en een nieuwe opdracht. Want nu beide nichtjes een omslagdoek van mijn hand hebben wilde hun moeder toch ook wel graag en toen ik aanbood om er voor haar een te maken kwam er een gretig, ja graag. Een blauwe. Gaan we doen. Ik hou van mijn schoonfamilie. Niks leukers als je iets mag maken voor een ander die daar blij mee is.



1 opmerking:

  1. Dat klinkt als een heerlijk weekend!
    En wat het weer betreft; we krijgen een mooie week hoor. En dan een nieuwe haakopdracht erbij; het kan niet stuk!

    BeantwoordenVerwijderen