zondag 26 november 2017

Surprise!

De goede Sint is al ruim een week in het land en hier in huis wordt ongelooflijk hard gewerkt aan de voorbereidingen voor zijn verjaardag.

Mijn echtgenoot is kampioen suprises maken en hij is dan ook al een dikke week bezig om iets moois te maken. Heel gedetailleerd is hij aan het werk. Jammer dat de ontvanger hem kapot moet maken om de cadeautjes er uit te peuteren. In ieder geval heeft manlief plezier in het maken en zal de ontvanger vast met veel plezier op zoek gaan. Dat komt goed.

Zelf ben ik niet zo van de surprises knutselen. Ik doe natuurlijk mijn best maar zo keurig en gedetailleerd als mijn echtgenoot dit doet kan ik dit niet. Mijn surprises zijn dan ook geen kunstwerken zoals die van mijn wederhelft, maar kunnen na het ontmantelen gerust de vuilnisbak in. Ik ben namelijk niet zo heel handig met karton en papier.

Een surprise van wol was handiger geweest. Jaren geleden breide ik van restjes mohair een lingerieset. Mijn zus kampeerde in die tijd vaak met haar gezin ook nog in de winter en daarom was een warm lingeriesetje wel toepasselijk. Als cadeautje vroeg ze soepkommen en twee daarvan waren natuurlijk prachtig in te pakken in de cups van de BH. Hilariteit alom met uitpakken maar voorzover ik weet heeft ze de lingerieset nooit echt gedragen. Een beetje ondankbaar  maar natuurlijk heel begrijpelijk, een mens wil geen kriebelende onderbroek! Ook niet op de camping in de kou. Haha!

Deze keer kon ik niet aankomen met een breisel en moest ik iets anders verzinnen. Dat is gelukt. Na twee middagen zwoegen staat er nu een surprise klaar om ingepakt te worden. Het was toch akelig weer vandaag dus de gelegenheid maar te baat genomen om te knutselen en het huishouden maar even te laten voor wat het is. Dat komt wel weer, want met al dat surprise gedoe is er toch niet tegen aan te werken.

Ook dochter is druk bezig met haar surprise en die had eigenlijk een muts nodig. Ik beloofde die voor haar te haken. We kochten een bol wol bij de Zeeman en ik nam haaknaald 8 en startte met mijn opdracht. Gewoon even uit de losse pols. Wel een beetje lastig inschatten hoe groot hij moest worden maar dat zou vast wel goed komen.

Het was nog een leuk wolletje ook en het haakte lekker snel weg. Helaas had ik niet helemaal genoeg om hem af te maken en dus diepte ik uit eigen voorraad twee kleuren op en maakte hem daarmee af. Het kleurverschil is nauwelijks te zien.

Gezellig hoor die Sinterklaas tijd. Voor Frankrijk staat er ook al een doos met vrolijk ingepakte sinterklaascadeautjes. Geen surprises want die komen vast niet heel aan, maar wel met voor ieder een gedicht. Dat is nog best lastig een sinterklaas gedicht te maken in het Engels, maar ook dat is gelukt. Geen wonderschone poëzie maar dat hoeft ook niet met Sint.

Nu de gedichten nog bij de surprises en dan zijn we er helemaal klaar voor. Laat het heerlijk avondje maar komen.


2 opmerkingen:

  1. Ja, de lol vooraf is zeker ook een heel leuk element van het Sinterklaasvieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk en goh, jullie hebben het al klaar! Ik moet echt nog aan 't knutselen....
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen