woensdag 7 februari 2018

Rits Rats Zon

Wat een superlekker weer is het al de hele week. Wel koud, maar met een strakblauwe lucht en een heerlijk zonnetje. Dan is het helemaal niet erg als je s'morgens eerst de autoruiten moet krabben.

Dat heerlijke weer zette me aan het denken, want aankomend weekend wordt het alweer wat minder zonnig en tegen de tijd dat mijn werkdag erop zit dan is de zon al weer bijna onder dus dan profiteer je nauwelijks van dat mooie weer.

Nu moet ik nog een rits hebben voor het vestje van Pietertje. Met mijn suffe hoofd ben ik dus een paar weken geleden vergeten er eentje te kopen op de Cuijp. Hier in het dorp is geen winkel waar een rits te verkrijgen is, maar er is wel de wekelijkse woensdagmarkt waar een fourniturenkraam staat.

Mijn agenda liet vanmorgen een ochtend zonder afspraken zien. Pas om twee uur moest ik opdraven voor een sollicitatieronde in Utrecht. Zo'n lege bladzijde betekent natuurlijk niet dat ik niks te doen heb, maar met een beetje slim puzzelen lagen hier mogelijkheden. De puzzel lukte en dus lag er een vrije ochtend voor me open. Op zich was het al een heerlijk vooruitzicht dat de wekker niet hoefde te zoemen om 06.45 uur. Dat alleen al!

Het plan was om de markt te bezoeken, maar ja daar heb je geen hele ochtend voor nodig wat dus nog meer te doen? Een uurtje zwemmen? Een goed streven maar dat zou ik net niet redden met de afspraak in de middag, want je kunt niet met je natte zwemkop zo'n sollicitatieronde binnen komen zeilen. De kapper wellicht? Dat bleek een heel goed idee te zijn want toen ik belde voor een afspraak vertelde mijn kapster dat ze binnenkort geopereerd wordt aan haar hand en dan kan ze even een paar weken niet werken. Direct maar geboekt.

Zo kwam het dat ik vanmorgen op mijn gemakje wakker werd en op mijn dooie akkertje een ontbijtje voor mezelf maakte van een vers geroosterd, warm boterhammetje en dat met een kop koffie op de bank nuttigde met uitzicht op de tuin, waarin allerlei vogels ook aan het ontbijt zaten. Zo gezellig!

Omdat er toch iets van beweging in het programma moest zitten trok ik de stoute schoenen aan en wandelde naar het dorp. Een gezellig loopje van zo'n twintig minuten wat me langs de oude basisschool bracht waar onze kinderen op gezeten hebben. Die school liet net een hoop kindertjes los voor de pauze en die maakte een hoop gezellige herrie.

Een paar eksters deden een workout en sprongen van de luifel van het sportcentrum op het dak en werkten onder leiding van een strenge zwart/witte eksterjuf een heel fitnessprogramma af. De zon scheen op mijn nog niet gekapte bol en zag dat het goed was.

Op de markt bleek dat de fourniturenkraam er niet was. Jammer maar helaas, geen rits voor Pietertjes vest. Ik liet mijn humeur er niet door bederven en wandelde na een rondje markt weer richting huis. Onderweg maakte ik de afgesproken tussenstop bij de kapper. Kreeg een lekker kopje koffie en mijn haren werden weer netjes in model geknipt en geföhnd.

Eenmaal thuis breide ik nog een paar pennetjes aan het capuchonnetje, at een boterhammetje, trok de spijkerbroek uit en een kantoorjurk aan en tufte op mijn gemakje naar Utrecht. Daar had ik een hele leuke middag en had mooie gesprekken met kandidaten terwijl meneer Pauw (er wonen daar pauwen in het park) met zijn harem door het raam loerde en ook meekeek of een van de kandidaten een geschikte collega zou worden.

Ik heb dus nog steeds geen rits, maar wel van het mooie weer genoten en had een heerlijke dag! Zomaar, op een doodordinaire woensdag. Niks meer aan doen!


2 opmerkingen:

  1. Komt het wel goed met die rits? Anders koop ik er een voor je en stuur 'm op! In Sneek heb ik minstens twee winkels die ritsen verkopen! Je weet me te vinden, in ieder geval via facebook!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hè opeens zo'n ochtendje voor jezelf...
    Maar wel heel jammer dat je nu nog geen ritsje hebt voor het vestje!

    BeantwoordenVerwijderen