zaterdag 17 februari 2018

Waterman, vissen of toch hond!

De aanstaande opa's van Pietertje maken zich nogal zorgen om de komst van de kleine man. Beide opa's, de ene wonend in hartje Parijs, en de andere hier in Amsterdam bij mij op de bank zijn namelijk in februari geboren. Die verjaardagen schelen precies een week en beiden hebben dus het sterrenbeeld waterman.

Nu mailde opa Parijs met opa Amsterdam om de jarige hier te feliciteren en sprak direct zijn zorgen uit, want als Pietertje niet snel komt dan heeft hij een ander sterrenbeeld als de opa's. Dat schijnt jammer te zijn. Opa Parijs vond het dan ook niet professioneel dat zijn dochter dat kind niet even op de wereld zet voor 19 februari. Daar had hij wel een knipoog achter gezet, maar toch kreeg ik medelijden met mijn schoondochter.

Hoogzwanger en flinke pijn in je rug en dan vind je vader je niet professioneel omdat de kleinzoon misschien geen waterman wordt. Nou en? Dan wordt ie vissen. Ook goed toch?

Het gekke is dat de oma's in kwestie zich totaal niet druk maken over dit fenomeen. Ons kan het niks schelen welk sterrenbeeld het wordt, wij willen alleen maar dat hij gezond ter wereld komt en dat het met zijn moeder ook goed gaat. Ach dat willen de opa's natuurlijk ook en ik gun ze hun watermannetje van harte maar ik moet het nog zien.

Wat de opa's waarschijnlijk even over het hoofd zien is dat gisteren het Chinese nieuwjaar is begonnen. Het jaar van de Hond! Die heb ik eens even gegoogeld:

Nou dat zijn toch best veel hele mooie eigenschappen voor ons mannetje. En dat sociale leren we hem wel en natuurlijk mag hij straks best klagen als hij een vieze luier heeft of als hij honger heeft.

Maar goed, waterman, vissen of een hond, deze oma maakt het helemaal niks uit. Als hij maar gezond is!


2 opmerkingen:

  1. Mijn zoon is Vissen. En mijn vader en broer ook :-)
    Mijn zoon is zelfs op de verjaardag van m'n broer geboren. Niet echt heel handig, maar hé, je hebt gelijk: dat is niet belangrijk! Ik hoop voor je schone dochter/belle fille dat het niet al te lang meer duurt en dat er dan een heel leuk en gezond wondertje mag komen!
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, dat snap ik dus ook helemaal niet van die opa's in spé...
    Ik voel meer met jou mee!

    BeantwoordenVerwijderen