dinsdag 13 maart 2018

Lekker poedelen

Natuurlijk ging het zoeken naar een beetje passende bikini niet zonder slag of stoot. Dat wist ik van te voren want bikini's voor dikke dames voor een prikkie zijn nu eenmaal lastig te vinden. Enfin het is toch gelukt en daarom konden dochter en ik vanmorgen met een gerust hart afreizen naar de sauna.

In de hozende regen stapten wij in de auto en stuitten een klein half uurtje later op een enorme file. Aan de andere kant van de weg was een heel akelig ongeluk gebeurd en toen we er eenmaal langs sukkelden konden we met eigen ogen, ondanks de opgezette schermen, aanschouwen dat dit geen goede afloop zou kennen. Hier zouden zeker mijn collega's aan te pas moeten komen. Heel naar allemaal en zeker voor de nabestaanden van deze chauffeur. Bah. Met een akelig gevoel in de buik reden we, voorzichtig, verder naar de plaats van bestemming.

Daar checkten we in en dompelden ons onder in de geneugten van wat zo'n saunacomplex te bieden heeft. Lekker poedelen in de aangenaam warme zwembaden, scrubben in de scrubhoek, lekker zweten in de diverse sauna's, lekker lunchen en natuurlijk vooral genieten van het gezelschap van mijn dochter en lekker kletsen samen. Gelukkig bleken mijn bikini en ik nog lang niet de grootste en dikste te zijn en dat troost toch een beetje!

Ook leuk op zo'n dag is mensen kijken en die zijn gelukkig in ruime mate aanwezig op zo'n dag. Echtparen die samen een dagje uit zijn. Zij een heel smalletje en hij met een enorme dikke buik waar hij de ceintuur van zijn badjas onder heeft gefrommeld en waar zij dan toch zo vertederd naar kijkt dat je zeker weet; die houdt nog van haar man. En hij van haar, aan de manier te zien hoe hij haar zorgzaam het beetje gladde trappetje afhelpt het zwembad in. Lief!

De twee vriendinnen, een met een afschuwelijke slang om haar enkel en kuit getatoeeerd en de ander met een blommetjes tattoo op de kuit, die tijdens een kopje thee hun huwelijk zitten te bespreken. Althans de slang spreekt en het blommetje luistert! En wij ook allemaal want de slang praat hard over haar echtgenoot die ze niet meer zo leuk vindt en die ze eigenlijk wil vertellen dat het nogal een ongeïnteresseerde zakkenwasser is. Tja misschien is die man doodsbenauwd voor die slang op dat been en houdt hij daarom wat afstand. Wie zal het zeggen?

Het toppunt van grappigheid was het moment dat wij in de kruidensauna lagen! Het rook daar naar lavendel en rozemarijn. Op de deur stond dat je stil moest zijn, je slippers buiten moest laten staan en dat het binnen in de sauna 80 graden was. Ik lag daar net op het onderste wasrek op mijn handdoekje een beetje weg te dromen, zomaar een beetje weg te dromen over mijn kleinzoon en andere leuke dingen in het leven toen de saunadeur open woei en er twee dames naar binnen kwamen. Dat het dames waren hoorde ik aan de stem van een van hen die luidkeels riep: Kanonnen wat is het hier heet! Bloedheet beaamde de ander. Duh je zit in een sauna mens, dacht ik nog, maar het ontspannings moment was voorbij. Ik hoorde dochter achter mij zachtjes schudden van het lachen. Best raar dat je naar een sauna gaat en niemand vertelt je dat een sauna heet is!

Enfin wij hadden een heerlijk dagje en poedelden in al die baden dat het een lieve lust was. Alle dagelijkse beslommeringen spoelen gewoon van je af! Fijn hoor. 

Net toen we aan het begin van de avond een stoomcabine uitkwamen en besloten er een punt achter te zetten en naar huis te gaan, er moest immers ook nog gekookt worden,  werden we aangesproken door een medewerkster. Een enquête dacht ik eerst, maar nee er waren twee plekjes tegelijkertijd over voor een massage en als wij interesse hadden mochten we die voor de helft van de prijs hebben. Dochters ogen begonnen te glimmen bij het horen van een hotstone massage en de keuze was snel gemaakt. Op naar de massageruimte voor een hotstone massage voor dochter en een ontspanningsmassage voor mij! Tjonge wat heerlijk. Alle knopen in mijn rug en benen, waarvan ik het bestaan niet eens wist, zijn weer weg. Heerlijk. Helemaal zen reden we naar huis!







2 opmerkingen:

  1. Ik heb er niks mee, met de sauna, maar je blog is toch een heel goed "reclamepraatje", het klinkt als een fantastische dag!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, dat wat meteen ook weer heerlijk een dagje mensen observeren en fantaseren!
    Ik ben ook geen saunamens, maar toch leuk om te lezen hoe jullie je dag hebben ervaren...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen