dinsdag 29 januari 2019

Lekker op weg......

Ik ben lekker op weg met de Nijntje trui voor Arthur. Dat moet ook wel want over minder dan een maand viert meneertje zijn eerste verjaardag en dan krijgt hij hem cadeau. Ik hoop maar dat hij hem mooi vindt. In ieder geval knuffelt hij graag met de kiekeboe Nijn die in zijn bedje ligt. Daar hebben we in november samen nog de grootste lol mee gehad dus dat zal wel goed komen.

Overigens zou de trui al goed bij hem kleuren want vanavond kregen we een foto van Arthur met een flinke blauwe buil op zijn hoofd. Een kindje op de crèche was tegen hem aangevallen en omdat onze kleine man nog erg wankel op de beentjes is (hij doet nu wat wiebelstapjes los) kletterde hij best hard tegen de grond met een blauwe plek en buil als gevolg. Toen zoon hem kwam ophalen had hij er al geen last meer van, maar de leidster van de crèche was nog best geschrokken. Ach ja door te vallen leer je weer opstaan. Al had ik hem nu toch wel even graag willen knuffelen.

Ik brei dit truitje met de Roma van Scheepjeswol. Een lekker zacht acrylgaren wat prettig werkt en fijn aanvoelt. Er zijn heel veel kleuren van en ik had naast de blauwe, de witte en de rode ook een grijze kleur besteld omdat ik in eerste instantie de Nijn in de tuinbroek wilde maken, maar die paste dus niet. Maar met dat grijs en de resten van deze trui kan ik altijd nog een andere trui maken.

Ook met dit patroon moet ik een heel klein beetje smokkelen anders komen de oren niet uit en dan wordt het wel een rare Nijn. Voor de bal moet ik nog eens in mijn voorraad snuffelen of ik een restje geel en groen heb (kleuren die ik eigenlijk zelden gebruik) en anders moet ik maar eens kijken of ik wat bolletjes bij kan kopen. Dat komt uiteindelijk wel weer van pas.

Als ik zo lekker bezig ben is het jammer dat de avond al weer bijna om is. Morgen weer vroeg uit de veren dus nu nog gauw even mijn lunch klaar maken en dan gauw mijn mandje opzoeken.

Welterusten!




1 opmerking:

  1. Dat wordt heel leuk! Je kunt anders ook andere kleuren gebruiken waar je wél restjes van hebt. Een rood/wit/blauwe bal is ook leuk!
    Oei, die blauwe plek!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen