zondag 20 oktober 2019

Herfst, Haaksels en Help?

Ziezo, het is zondag tijd om met een kopje thee en een haakwerkje al luisterend naar de radio de week af te sluiten. Het was een beetje rommelige, maar mooie week.

Afgelopen  maandag hadden we sollicitatiegesprekken voor een manager voor ons nieuwe uitvaartcentrum in Amsterdam Zuidoost en men had in mijn vakantie bedacht om deze in het in aanbouw zijnde pand te doen. In de ruimtes die al nagenoeg af waren zouden stoelen en tafels neergezet worden en ook zou er gezorgd worden voor koffie en thee en voor kandidaten.

Dus meldde ik me maandagmorgen op de bouw en zag inderdaad een tafel met een koffiezetapparaat, een waterkoker en koffie en thee. De kandidaten druppelden ook binnen dus ik dacht laat ik eens even koffie zetten. Alleen was er nog geen water in het pand en moest ik naar buiten om door de modder naar de andere kant van het gebouw te ploegen om bij een bouwkraan water te tappen. Het kwam allemaal goed en ik heb op andere bijzondere locaties sollicitatiegesprekken gevoerd, maar dit was toch wel de meest gekke en de meest primitieve. Een heel avontuur. Maar wel een leuk én een beetje koud avontuur.

Woensdag en donderdag mocht ik het land in en wat was het een feestje om door een herfstig landschap te rijden en te genieten van al die mooie herfstkleuren!

In mijn eigen tuin bloeit er nog van alles al is ook hier goed te zien dat de herfst zijn intrede heeft gedaan. Van mijn broer kreeg ik een paar weken geleden prachtige heideplanten. Ze moeten de grond nog in, maar op 5 november komt de tuinman. Dat is een ongekende luxe want normaal maak ik de tuin zelf winterklaar, zo groot is het nu ook weer niet, maar de seringenboom moet nodig gesnoeid worden en daar heb ik geen verstand van. Nu komt zo'n tuinman niet alleen om een paar takken af te zagen en is het voor mijn hand ook prettiger dat deze klus deze keer door iemand anders geklaard wordt.

De heide staat dus voorlopig op de tuintafel en dat is ook leuk want tijdens het haken heb ik ze in mijn gezichtsveld en kan ik er op deze manier van genieten. Ze kleuren ook wel mooi bij het garen waar ik nu mee bezig ben. Deze unicat heet "schaduwspel orchidee" maar past heel mooi bij mijn heide.




Deze week heb ik ook de vuurvogel afgemaakt. De 200 gram extra maakt dat het nu net een mooi formaat is. De sjaal vrolijkt mijn donkerblauwe winterjas helemaal op.



Ook heb ik deze week nog een hele avond besteed om uit te zoeken waarom ik vanuit mijn blogger account niet meer kan reageren op andere blogs. Blogger vraagt of ik wil reageren als google account maar het vakje waar mijn hoofd hoort te staan blijft grijs en er gebeurt niks. Alle instellingen heb ik doorlopen en niks werkt. Al een paar maal heb ik per mail advies gevraagd aan blogger zelf maar ik krijg geen reactie. En het is zo jammer want ik zie zoveel mooie dingen en dan kun je dus niets zeggen. Ik kan alleen maar reageren als er onder een blog "een reactie posten" staat, als ik dat aanklik dan kom je op een andere pagina met een tekstvak en dan lukt het wel. Heel gek.

Daarom vraag ik jullie om hulp. Hoe hebben jullie je instellingen staan zodat je met je google account kunt reageren. Wie heeft de juiste tip.

Fijne zondag en een fijne nieuwe week toegewenst. 

2 opmerkingen:

  1. Toen ik naar je blog wilde gaan vanuit de leeslijst kreeg ik zelfs een waarschuwing dat je blog alleen geschikt was voor 18+. Ik was uiteraard heel benieuwd, maar moet zeggen dat ik niks aanstootgevends gezien of gelezen heb :-D
    Ik weet het echt niet. Ik herinner me wel een tijdje terug een ongebruikelijke vraag toen ik mijn Blogger opende. Dat heb ik toen kennelijk wel goed gedaan, want sindsdien reageer ik als De Breimeisjes, met m'n nieuwe profielfoto. Maar hoe ik dat deed, ik kan het je niet vertellen. Ik denk dat je er eens naar moet kijken met iemand die er verstand van heeft. Eventueel met een student-aan-huis of zo.
    En misschien reageert er deze keer ook iemand die er het wel weet en het je zo kan uitleggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De heideplant past perfect bij je prachtige haakwerk! Ik hoop dat die het beter doet bij jou dan bij mij, want met een half jaar is er niks meer van over hier...
    Net als Akkelien kreeg ik ook zo'n waarschuwing, snap er niks van.
    Ik heb een tijdje terug de instellingen voor reageren veranderd, toen jij dus niet meer kon reageren. Het stond altijd op user with google account, maar ik heb dat veranderd in anyone, zodat iedereen kan reageren, zelfs anoniem! Dus het is mij echt een groot raadsel waarom je niet zou kunnen reageren... Jammer is het hè...

    BeantwoordenVerwijderen