vrijdag 29 november 2019

Black Friday

Al dagen worden we in de media doodgegooid met acties met betrekking op Black Friday. Weer zo'n uit Amerika overgewaaide onzin traditie. Althans dat vind ik.

Gisteren ontving ik aan het eind van de middag een mail van een uitvaartbedrijf dat ook 10% Black Friday korting bood. Mijn collega's en ik werden daar een beetje melig van, want doorgaans is een uitvaart niet iets wat je plant, maar wat je noodgedwongen moet regelen. Geef je je dierbare dan een net iets mooiere kist omdat je nu toch korting krijgt? Of doe je in plaats van cake bij de koffie nu een borrel met een bitterbal? Eigenlijk is het te gek voor woorden.

Toch schijnen mensen gretig gebruik te maken van de Black Friday kortingen en natuurlijk, als je televisie al een poosje het niet zo goed meer doet en je hebt flink moeten sparen voor een nieuwe, dan snap ik het als je dan wacht op een mooie aanbieding op Black Friday. Maar voor de overgrote Black Friday gekte geldt toch dat het allemaal draait om flauwekul dingen die een mens meestal niet echt nodig heeft.

Zelfs de middenstand hier in het dorp doet er aan mee, maar dan is twee rookworsten voor de prijs van één dan misschien ook wel weer prettig voor als je wat minder te besteden hebt dus daar kan ik wel mee leven.

Wat me ontzettend tegen de borst stuit is dat al dat Black Friday gedoe helemaal niet duurzaam is. We moeten beter voor het milieu zorgen en dan gaan we op zo'n dag extra bezorgauto's laten rijden en komt er allemaal extra plastic en andere rommel in omloop. Bijzonder toch.

Nee ik heb er niks mee en nu hoop ik maar dat de chirurg die vanmiddag mijn arm gaat repareren ook niet aan Black Friday doet. Dat hij denkt dit akkefietje doe ik even snel voor een klein prijsje. Of dat hij een Black Out Friday heeft. Pff ik krijg er de kriebels van.

Sowieso vind ik het nu al een Black Friday. Fijn weekend!




5 opmerkingen:

  1. Ik weet niet of je dit nog leest voor 'de ingreep', maar ik wil je van harte sterkte wensen! Brrrrr, ik houd niet zo van zulke dingetjes...
    Die man verdient waarschijnlijk bakken met geld, dus hij hoeft echt niet te denken dat hij dit voor een Black Friday prijsje moet doen!
    Je wordt idd bijna kotsziek van alle aanbiedingen die je krijgt, en dan heb ik nog een nee sticker op de bus en schakel ik zoveel mogelijk reclame uit op social media...
    Uit protest ga ik vandaag naar geen enkele winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allereerst hoop ik dat die chirurg heel erg z'n best doet en dat jij rap weer aan de haak kunt!
    Ja, het is allemaal wat dubieus, allemaal dingen die je helemaal niet nodig hebt...
    IK ben overigens wel naar winkels geweest vandaag, maar heb (nog) niks met zwarte korting gekocht :-)
    Fijn weekend en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal mee eens, en als je dit nog op tijd leest: veel sterkte vanmiddag! Ik zal voor je duimen dat het helemaal goed gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte met de ingreep! Ik vind dat black friday gedoe ook verschrikkelijk overdreven. Ik woon in een stadscentrum en het is hier al de hele week erg druk (drukker dan normaal). Ik winkel juist minder met Black Friday door de drukte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dat black friday-gedoe ook helemaal niet nodig en zwaar overdreven, ik heb dan ook niets gekocht. Ik koop sowieso alleen wat ik nodig heb.

    Ik hoop dat de operatie goed is verlopen en dat het herstellen zonder problemen zal verlopen, want het is echt balen als je je hand niet goed kunt gebruiken. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen