woensdag 8 januari 2020

Buikje

Het nieuwe jaar was nog geen dertig seconden oud of daar kwamen ze al mijn mailbox inrollen. Vechtend om mijn aandacht! En dan heb ik het over de mails van de zelfbedachte dieetgoeroes! De Jelles, Miekes, Jaspers, Oscars, Groene Meisjes en de weight watchers die mij allemaal kwamen vertellen dat het nieuwe jaar een mooie kans bood om nu eindelijk eens aan dat lang verwachte en gedroomde gezonde gewicht te beginnen.

Die mails zag ik natuurlijk niet op het moment dat ze binnenkwamen want toen stond ik nog met een glas overheerlijke, uit Frankrijk meegenomen, champagne in mijn hand te toasten en te zoenen met mijn dierbaren op het nieuwe jaar.

Nee dat zag ik pas de volgende ochtend toen ik een beetje brak op de bank hing om het nieuwjaarsconcert te beluisteren en met een schuin oog mijn mail bekeek terwijl het restant oliebollen en appelflappen om aandacht stonden te roepen. En brak was ik vanwege het late of liever gezegd vroege uur waarop we naar bed gingen en dat had geenszins te maken met een overvloed aan champagne. Natuurlijk niet!!

Nu kon ik de roep van die bollen en flappen makkelijk weerstaan want ik hou niet zo van oliebollen en appelflappen maar het was wel confronterend dat er vanuit mijn mailbox door zovelen naar me geschreeuwd werd dat ik nu eindelijk eens iets aan mijn buikje moest gaan doen.

Buikje, buikje? Hoezo hebben we het over een buikje, baby's hebben een buikje, maar volwassenen hebben een buik! En als we het over mijn buik hebben is het gewoon een belediging om dat een buikje te noemen. Wat denken ze wel die Jelles, Miekes, Jaspers, Oscars, Groene Meisjes en de weight watchers dat ik zo gek ben om te laten verleiden om in hun mooie marketingpraatjes te trappen?




Want daar gaat het ze natuurlijk om, die Jelles, Miekes, Jaspers, Oscars, Groene Meisjes en de weight watchers kan het helemaal geen ene malle moer schelen hoe het met mijn buik gesteld staat, nee hoor zij willen gewoon grof geld verdienen over de rug van mijn dikke buik met al hun zelfbedachte dieetregeltjes. Nee daar trappen we niet in. Van de ene goeroe moet je dit en mag je niet dat en de ander zegt weer zus is beter dan zo. Maar met al die adviezen wordt je heus niet lichter hoor, dat wordt alleen je portemonnee.

Maar terwijl ik me zat op te winden over zoveel brutaliteit begon ik me toch een beetje zorgen te maken want hoe weten de Jelles, Miekes, Jaspers, Oscars, Groene Meisjes en de weight watchers van mijn dikke buik? Zitten ze soms om beurten naar me te loeren door de camera op mijn laptop die natuurlijk goed zicht geeft op die dikke buik? Bij dat idee kreeg ik toch wel een beetje de kriebels.

Eigenlijk zou je zo'n cameraatje moeten afplakken op je laptop zodat als zij zouden zitten te gluren ze tegen een zwart vlak aankijken, maar ja dan kan Arthur mij ook niet meer zien tijdens het facetimen en Arthur kan het helemaal niks schelen of zijn oma een dikke buik heeft. Sterker nog daar kun je lekker op in slaap vallen. Lekker zacht.

Nou het zal wel meevallen met gluren want ik krijg géén mails met aanbiedingen van plastische chirurgen over facelifts en onderkinnen reductie want daar heeft die camera natuurlijk nog beter zicht op.

Mijn zorg en argwaan is dus wel wat gezakt, maar toch hebben die dieetgoeroes wel iets losgemaakt want die buik mag best wat minder. Opletten geblazen dus en wat meer bewegen.

Heeft iemand enig idee hoeveel calorieën je verbrandt met breien?



1 opmerking:

  1. Haha, je hebt vast eens geïnteresseerd op hun websites rondgekeken en nieuwsbrieven aangevraagd. Direct afmelden en inderdaad je eigen plan trekken. Breien is wel heel goed voor je hersens, maar ik vrees dat je er niet veel calorieën mee verbrandt.

    BeantwoordenVerwijderen