zondag 12 januari 2020

Ik ben zo Blij dat ik weer Brei Blogje

Een trui breien met een brandweerauto of zoals het het zelf noemt een tatu auto voor Arthur was en is dus het plan.

Vorige week zondag koos ik het garen en de kleuren uit en bestelde de boel online. Helaas hebben we hier in het dorp geen wolwinkel, daarvoor moet ik naar de stad. De wolwinkel waar ik regelmatig kom heeft geen Scheepjes en dan had ik dus op zoek gemoeten naar een winkel in Amsterdam of omgeving die dat wel verkoopt en dan had ik pas gisteren kunnen beginnen.

Ook het telpatroon van de brandweerauto bestelde ik online en dat rolde keurig na betaling mijn mailbox binnen. Een super telpatroon voor maar 1 euro. Zowel in kleur als in vakjes met een symbooltje zoals dat vaak bij borduurpatroontjes is. Echt heel duidelijk allemaal en dat is straks makkelijk bij het inbreien. Ieder hokje is een steek en dat was vorig jaar bij het Nijntje patroon af en toe wel even puzzelen, maar ach daar kwamen we ook uit.

De post bracht de wolletjes dinsdag keurig aan de deur na werktijd dus dat kon niet beter. Direct dezelfde avond heb ik de breinaalden opgezocht en ben ik voorzichtig begonnen. Hoewel het heerlijk was om weer een breiwerkje in de handen te hebben, waren mijn handen daar toch niet helemaal van overtuigd. Dus heb ik een paar toeren gebreid en ben toen gestopt.

De volgende dag ging het al wat beter maar voor de zekerheid heb ik toch maar even de handtherapeut gemaild en gevraagd of het geen kwaad kon. Na het werk bleek dat mijn voicemail was ingesproken met allemaal goede tips en het verlossende woord dat het geen kwaad kan en dat ik het voorzichtig mag opbouwen. Alles op geleide van de pijn. Nou dat was goed nieuws.

Nu brei ik steeds een paar toeren en las dan weer een pauze in en zo gaat het goed. Echt heel fijn om dat weer te kunnen doen. Het was van de week s'avonds erg vies weer, de regen sloeg tegen de ruiten en dan is er niks lekkerder dan met een kop koffie en de radio gezellig aan lekker te zitten breien.

Dat zal wel ontzettend truttig zijn en niet hip, maar wel ontzettend zen! Ik word er niet alleen erg ontspannen van, maar ik heb dan ook geen enkele neiging om te snoepen en dat is ook fijn. Met breien zelf verbrand je dan geen calorieën maar het helpt wél om ze niet binnen te krijgen! Allemaal veel leuker dan de sportschool!

Ik ga zo even een rondje lopen en daarna weer fijn aan de brei! Fijne zondag!


1 opmerking: