zondag 25 oktober 2015

Borduurtje


Voor de regenboogkussens maakte ik een borduurtje voor Nessa. Een meisje van negen dat van ballet houdt. Ik heb er fijne uurtjes aan beleefd. Eerst al een patroontje uitzoeken en de kleurtjes borduurzijde uit mijn voorraad bekijken en beslissen welke toch net even wat mooier bij elkaar passen. Het lapje omzomen omdat het anders rafelt onder je handen, het midden bepalen en dan aan de slag.
Even lekker ontspannen zitten na een drukke werkdag en alleen maar kruisjes tellen. Heerlijk!

Het is altijd bijna jammer dat het af is, maar er komt vast wel weer een nieuw project. Eerder deze week zag ik prachtige patroontjes van kerstballen om kerstkaarten te maken. Misschien ook een leuk idee.

Maar eerst ga ik verder met de schooltrui voor een Keniaanse kleuter en er liggen nog een flink aantal bloembollen op me te wachten die allemaal geplant moeten worden. Dus genoeg te doen. 



regenboogkussens.actieforum.com.jpg


1 opmerking:

  1. Leuk borduurtje van deze ballerina! Ik houd van kleine borduurwerkjes, alleen vind ik het dan wel lastig om er iets 'van te maken'. Maar dat is het dan ook meteen het prettige van zo'n regenboogkussen, heeft het gelijk een bestemming!
    Succes met je trui en laat je hem zien als ie af is?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen