maandag 14 november 2016

Druil dag


Als in in november vakantie hebt kun je op je tien vingers natellen dat je s'morgens niet in je ponnetje op je slippertjes in een fijn zonnetje aan je tuintafel kunt ontbijten zoals dat in augustus het geval was. Dat geeft ook niks want binnen ontbijten met de radio aan is ook fijn, maar toch had ik wel een beetje gehoopt op dat zonnetje omdat de tuin nodig winter klaar gemaakt moet worden. 

Ik had dus een plannetje in mijn hoofd om dat gisteren, desnoods vandaag aan te pakken en vorige week beloofden de weergoden nog twee droge dagen. Nou ze hebben me mooi in de steek gelaten die weergoden want gisteren was het grijs en akelig koud met af en toe een spetterbuitje en vandaag is het al niet veel beter. Sterker nog, er valt de hele dag al een gestaag regengordijn. Dus mijn plannen om de tuin winter klaar maken kunnen op de lange baan geschoven worden. Helaas! Ik kreeg al bijna spijt dat ik de hele week had vrij genomen, maar hoeveel ik ook van mijn werk hou het is zo af en toe toch wel eens fijn - en nodig - om eens even los te komen van alle dagelijkse hectiek en even te  niksen. 

Dat niksen valt dan ook nog niet mee. Normaal gesproken staat de werkstand aan en dus is het soms rennen en is het huishouden bijzaak maar moet wel gebeuren. Als werk, huis en de kokerij allemaal verzorgd zijn dan is het pas tijd voor leuke dingen. Tijd voor mij dus! Uurtje lezen of lekker met een haakwerkje op de bank, dat soort tijd. Dat zou ik overigens niet anders willen hoor dat werken, maar dan is zo'n weekje even niet in de ren stand best wel fijn.

Vorig jaar kreeg ik van iemand een boekje over omdenken! Negatieve situaties omzetten naar positieve. Dus toen vanmorgen bleek dat ik alleen ingepakt als een marsmannetje fatsoenlijk in de tuin kon werken (waar ik geen zin in had, ook omdat ik helemaal geen regenkleding bezit) moest het omdenken maar geprobeerd worden. 

Zo kwam het dat ik na het opstaan eerst een uurtje of twee heb zitten lezen. Zomaar voor de leut op een maandagmorgen lekker lezen. Kopje koffie erbij. Fijn! Daarna op mijn dooie akkertje de was maar eens aan kant gemaakt. Ook wel eens fijn om dat niet roefrafelstrafel na het werk te doen. Radio aan en strijken maar. Manlief vouwde de boel op en zo was alles binnen het half uur aan kant. Dat zijn me nog eens tijden. 

Daarna lag de hele middag nog druilerig voor me. Na inspectie bleek de koelkast nog voldoende in zijn buik te hebben om onze buiken te vullen dus noodzaak om naar het dorp te gaan was er ook al niet. Ja dan is de keuze gauw gemaakt, met een haakwerkje op de bank. Manlief zette een koppie thee voor me neer en zo heb ik de middag al hakend stuk geslagen. Heerlijk!!!!!

Volgende week ga ik echt weer fijn aan de slag hoor, maar vanmiddag heb ik genoten. Morgen staan er wat afspraken op het programma, maar als die allemaal klaar zijn dan mag het van mij nog best een tikkie druilen. Ze zeggen wel eens haken is chocolade voor de geest, nou haken op een vrije, doordeweekse druilerige middag in november is gewoon een luxe doos bonbons voor de geest! Niks meer aan doen!

                                         


1 opmerking:

  1. Dat heb je goed gedaan!
    Fijne vakantieweek en ik hoop dat je ook nog wat mooier weer krijgt in deze week!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen