donderdag 24 november 2016

Op je gezondheid............

Zo na het eten, als de vaat in de machine staat mag ik graag op de bank ploffen en even op het wereldwijdeweb buurten. De blogs van mijn medeblogsters lezen, me vergapen aan al die mooie creaties die zij tentoonstellen op hun blog, even langs Facebook en tot slot even snuffelen op twitter of er nog gekke dingen zijn gebeurd.  Leuk, gezellig en ontspannend!

In de categorie "het moet niet gekker worden" kwam ik vandaag op twitter een bericht tegen op de site van de Linda over een dame die elke dag een lepeltje sperma weghapt! Jawel lieve lezers, u leest het goed. Deze Engelse dame roert elke morgen een lepeltje sperma door haar smoothie. Je moet er maar zin in hebben, dacht ik toen ik dat las met net een heerlijk bordje verse boerenkoolstamppot achter mijn kiezen. 

Zo'n bericht laat mij niet los en stemt me tot nadenken. Het gaat om beautyblogger Tracey die zweert bij het spul en beweert dat het haar immuunsysteem enorm ten goede komt, ze voelt zich nooit meer down en ze heeft nooit meer griep! Ja ja. Het zal wel, maar hoe komt ze aan het spul? Ze is namelijk niet getrouwd en je loopt niet even naar de supermarkt voor een kloddertje sperma. Nee ze heeft een vriend bereid gevonden om drie keer in de week te leveren. Dat zie ik dan voor mij: vriend zorgt voor spul in potje en stapt met potje in de auto/tram/bus/op de fiets om de boel te bezorgen. Of vriend belt aan bij Tracey; zegt goedemorgen hier is de bezorger, Tracey levert bakje/potje/schaaltje, vriend trekt zich even terug (of niet want wellicht wil Tracey zeker weten dat de boel vers is) zet het potje/bakje/schaaltje op het aanrecht, wenst haar een prettige dag en vertrekt weer. 

Waarop Tracey de blender al aan heeft gezet en nu een schepje van het kwakje bij de yoghurt en de bananen mikt en de rest in een tupperware'tje in de koelkast zet naast een prakje rode kool van gister en een stukje brie. Toen ben ik gestopt met denken want beelden van een Tracey die met een gelukzalig glimlachje de smoothie achterover slaat wilde ik niet zien. 

Tracey doet trouwens meer met het spul want ze smeert het ook op haar toet tegen hardnekkige uitslag en schijnt daar een babyzacht velletje van te krijgen. Iets natuurlijkers voor je huid bestaat er niet beweert deze dame. 

En nu voorzie ik grote economische gevolgen. Want stel dat iedere vrouw aan haar man of vriend vraagt lever mij drie keer per week een portie sperma en die dames mikken dat dan in hun smoothie of smeren het op hun kop, nou dan kunnen de fabrikanten van gezichtscremmetjes wel inpakken. Ik voorzie grote faillissementen van de Chanelletjes, Niveaatjes en de dokter van der Hoogjes. Want waarom zou je nog betalen voor een dure creme op je kop als het vers naast je in bed ligt? 

Ik dacht ook aan al die mannen die hun best moeten doen om goede kwaliteit te leveren. De eerste weken is het misschien leuk, maar op den duur zal het toch niet meevallen om voor constante aanvoer te moeten zorgen. Voor werkgevers klinkt het leuk, je vrouwelijke werknemers nooit meer griep omdat  ze aan de spermasmoothie zitten, maar daarentegen raken je mannelijke werknemers misschien ernstig verzwakt omdat  die constant aan de bak moeten. Nee dat wordt allemaal nog niet zo eenvoudig. 

Nu ben ik zelf een enorme liefhebber van een lekker creme'pje op mijn kop en de eerlijkheid gebied me dat ik daar behoorlijk wat geld aan uitgeef. Nu staat het idee van Tracey mij helemaal niet aan, sterker nog ik walg er van, maar het scheelt wel veel geld. Misschien is het dus even doorbijten.

Daarom polste ik mijn echtgenoot maar eens nadat ik eerst een fijn kopje thee voor hem had gezet en hem een overheerlijk speculaasje had gepresenteerd vroeg ik hem zo langs mijn neus weg of hij mij drie keer in de week een portie wilde leveren. Zijn eerste reactie was of ik wel goed bij mijn hoofd was en de tweede waarvoor ik dat in vredesnaam nodig had. Op mijn uitleg van smoothie, goed tegen griep, een heerlijk zacht huidje en een flinke besparing op cosmeticakosten verslikte hij zich van schrik bijna in zijn speculaas. Toen hij weer was uitgehoest was zijn antwoord kort maar krachtig: NEE.

Nou toen nam ik ook maar een speculaasje. Minder goed voor je gezondheid, maar wel veel lekkerder!


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten