zondag 4 februari 2018

Nog een capuchonnetje

Al drie weken ben ik s'avonds druk met het vestje voor Pietertje. Ik probeer zo veel mogelijk te breien om het op tijd af te hebben. We hebben nog immers maar minder dan drie weken voor dat hij verwacht wordt. Eigenlijk kan hij al elk moment komen dus opschieten oma!

Jammer genoeg moet ik natuurlijk ook gewoon werken. Alhoewel ik heel veel van mijn werk hou denk ik ook wel eens, stel ik stop er mee, dan heb ik hele dagen de tijd om heerlijk te handwerken. Dan zie ik mezelf al in gedachten nooit meer de wekker zetten om 06.45 maar elke dag pas na 8.30 opstaan, ontbijtje op het gemakje en  dan een tikkeltje huishouden en verder maar doen waar ik zin in heb. Zulke dromen zijn, zeker s'morgens vroeg net voor dat de wekker afgaat heel aanlokkelijk, maar als ik dan weer aan het werk ben en daar ook weer zoveel mooie gesprekken heb en andere leuke dingen doe, dan weet ik ook wel weer zeker dat pensioen nog lang niet aan mij besteed is. Maar dromen mag, dat is gratis en levert leuke momentjes op!

Ondertussen schiet het vestje gestaag op! Alleen het capuchonnetje nog en dan kan ik het in elkaar zetten. Eerst moet ik ook nog wel aan een rits zien te komen en daarvoor moet ik zaterdag toch maar weer even naar Jan de Grote Kleinvakman want hier in het dorp is geen rits te krijgen.

Vrijdagmiddag kregen we bericht dat het kleine meneertje het prima maakt in de buik van zijn mama en dat hij al 3,7 kilo weegt. Qua gewicht zou hij nu zeker kunnen komen en schoondochter gaf aan dat het wat haar betreft ook prima zou zijn. Wat ons betreft ook en daarom zijn we vrijdagavond maar snel de stad in gegaan om alvast cadeautjes te kopen, want zodra hij geboren is willen ze zo snel mogelijk tickets boeken en naar Frankrijk vliegen. Dat kan waarschijnlijk niet direct, er zullen heus wel wat dagen tussen zitten want man en ik moeten op het werk natuurlijk wel wat dingen regelen en overdragen, maar we hebben allebei lieve collega's die dingen overnemen als het nodig is dus dat gaat wel goed komen.

Wat was het leuk om allemaal lieve dingetjes uit te zoeken voor zo'n mannetje! Op een gegeven moment moet je echt tegen jezelf zeggen en nu is het klaar want al die kleine kleertjes daar groeit hij natuurlijk ook weer snel uit. Maar oh, wat was dat leuk. En donderdag mag ik weer want mijn vader, de aanstaande overgrootvader, wil ook een cadeautje meegeven en dus heeft hij me gevraagd om mee te gaan. Gelukkig zijn op donderdagavond ook de winkels open.

Het is een spannende en verwachtingsvolle tijd. Vandaag gauw weer verder met het capuchonnetje. Dat had ik nou nog nooit gedaan en ik moest aan een kant 10 steken gelijk meerderen. Eh, hoe moest dat ook al weer. Dan mis ik wel enorm mijn moeder want daar kon ik altijd bij terecht met zulke vragen. Verder heb ik geen breisters in de nabije omgeving. Gelukkig had ik een tijdje geleden in de kringloopwinkel de complete handwerkgids gekocht en daarin stond het goed beschreven. Het lukte prima. Gauw weer verder want klaar is maar klaar.

2 opmerkingen:

  1. O, wat herkenbaar allemaal... Brei jij nou maar lekker in de avonduurtjes, want stoppen met werken is ook niet alles hoor. Het lijkt mooi en je hebt veel vrijheid, maar er kleven ook nadelen aan.
    Heerlijk dat de geboorte van Pietertje al zo dichtbij is, maar zeker ook spannend!
    Een eerste kleinkind schijnt ook heel bijzonder te zien, zo hoor ik om me heen. Ik snap dat je dan ook je eigen moeder mist... Hier net zo, je kunt je ouders eigenlijk nooit missen!
    Maar je kunt je breivragen ook altijd op je blog stellen hoor; we helpen je wel. Ik ben ook lid van het hobbydoosforum en daar wordt je ook altijd goed geadviseerd!
    Vergeet ik bijna te zeggen dat ik het vestje zo ontzettend leuk vind! Lekker stoer en een prachtige kleur. Ik ga ook een vestje breien, het is zeker 'besmettelijk'....
    En veel geduld gewenst in deze spannende tijd!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, je hebt al een super leuke reactie van je "collega-aanstaande-oma":-)
    Ja, online heb je allemaal hulplijnen, maar heel fijn dat je het zelf ontdekt hebt met behulp van dat boek dat je onlangs kocht. Ik vind het ook een super mooi vest dat je maakt.
    Geniet nog maar even van deze tijd vol verwachting!
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen