zaterdag 5 maart 2022

Van Ameland naar Haarlem

Vorige week zondag kwam mijn vader eten. Dat is niks bijzonders want hij komt regelmatig een vorkje meeprikken en dat is gezellig voor hem en voor mij. Het is fijn dat ik hem nog heb. 

Ik schonk een borreltje voor hem in en liet hem de Adriana deken zien die ik voor onze dochter had gehad gehaakt. Hij voelde er eens aan, bekeek hem eens goed en zei toen, mooi! En lekker warm! 

Wil je er soms ook eentje, vroeg ik hem? Ja, dat wil ik wel, want als ik s'avonds op de bank zit dan heb ik soms best koude benen, dus doe mij ook maar zo'n dekentje. 

En zo is Adriana nummer drie in de maak. De kleur was nog even een dingetje want hij wilde in eerste instantie een beige deken, maar hij heeft ook een beige bank en is beige dan niet een beetje saai, vroeg mijn man die een goed gevoel voor kleur heeft. Ja misschien wel, doe dan maar bruin. 

Toevallig was ik die week even bij de Zeeman geweest en daar lagen de bakken vol met Royal maar niet met een mooie kleur bruin en dus bestelde ik maar wat bolletjes Colour Crafter online in de kleur Haarlem samen met drie bollen roomwit (Barneveld). Als het klopt zoals ik het bedacht heb dan heb ik straks 3 kleuren - Ameland, Haarlem en Barneveld- om de snaggletooth te maken. 

Maar eerst dus - naast het breiwerk - een nieuwe Adriana en dat haakt heerlijk weg en geeft een beetje rust in deze akelige tijden met die vreselijke dingen die nu in Oekraïne gebeuren. Ik steek mijn kop niet in het zand, maar pluis ook niet alle nieuwssites af en als ik eerlijk ben laat ik het journaal vaak ook aan me voorbij gaan. 

Behalve wat geld doneren kan ik niet veel doen voor de mensen daar, dus haak ik maar een dekentje om de benen van mijn oude vader warm te houden en hou ondertussen mijn hart vast en hoop dat het daar snel weer vrede is. 




4 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je je vader kunt verwennen met een lekkere warme zelfgemaakte deken. Dat is warmte in de letterlijke en figuurlijke betekenis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief dat je een deken voor je vader maakt.
    We doen wat we kunnen, en moeten toch ook proberen zelf er het beste van te maken, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof dat je de deken nòg een keertje maakt en nu voor je vader. Stop er maar veel liefde in, zo fijn dat je je vader nog mag hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je je vader blij kunt maken met een gehaakte deken :)
    Want koude benen, ja dat is niet de bedoeling!
    Mooi garen en jij hebt lekker afleiding want, dat is in deze tijd wel welkom.
    Uit zelfbescherming kijk ik ook niet steeds naar het nieuws en dat schijnt ook beter voor je te zijn! Ook ik hoop en bid voor vrede, maar met Poetin weet je het maar nooit :(
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen