vrijdag 26 oktober 2012

SMS

Het was prachtig weer vanmorgen dus ik besloot op mijn vrije dag iets leuks met mezelf te gaan doen. Alle gezinsleden hadden andere bezigheden dus ik kon lekker doen en laten waar ik zin in had. Zo kwam het dat ik even voor elf uur in de auto zat op weg naar Amstelveen om lekker even over de markt te lopen. Op de A9 reed een blauwe auto voor mij. Deze chauffeur had een ietwat rare rijstijl. Zwalkend van rechts naar links over 2 banen. Op een gegeven moment was de snelheid 80 km en dus gaf ik gas om er voorbij te gaan. Helaas keek de betreffende chauffeuse, ja het was een mevrouw, meer op haar mobiel dan op de weg en hup weer een zwalk naar links. En daar reed ik dus. Gelukkig kon ik remmen, er zat niets achter mij en gebeurde er niks. Toen ik haar uiteindelijk in kon halen zag ik dat ze echt met haar mobiel bezig was. En daar kan ik nou toch zo pissig over worden. Wie haalt het nou in zijn/haar bolle kop om in de auto achter het stuur te zitten sms'en. En dit gebeurt dus veel vaker. Laatst een taxibusje, ook met een dame achter het stuur, dat kinderen vervoert. Deze dame was ook meer met de haar telefoon bezig dan met het verkeer. Stel jouw kind zit bij zo'n mens in de auto en die tut hola zit even te sms'en met haar man of ie even de kip uit de vriezer wil halen en boem aanrijding omdat ze niet oplet! Jouw kind hartstikke gewond of erger nog dood. En dat allemaal door zo'n stom mobieltje. Moeten wij dat met zijn allen nu goed vinden? Ik ben heus niet roomser dan de paus en bel ook wel in de auto, maar wel handsfree. Dus eigenlijk hoop ik dat het nieuwe kabinet de boetes voor niet handsfree bellen of sms'en in de auto naar 1000,00 per overtreding zet, zodat iedereen het uit zijn hoofd laat om tijdens een autoritje te sms'en. En daarbij ook nog een verplichte taakstraf om in verzorgingstehuizen als vrijwilliger mee te draaien. Kunnen ze die oudere mensen meteen leren sms'en. Die zitten toch niet meer op de weg! Gelukkig kwam het nog goed met mijn dag. In Amstelveen scheen de zon en was het vrolijk op de markt! Zonder sms'ende medeweggebruikers kwam ik veilig weer thuis. Tot grote blijdschap van de rest van het gezin, anders hadden zij nu niet aan de appeltaart gezeten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten