vrijdag 20 januari 2023

Strepen

Als ik s’morgens wakker word

En luister naar de vogels die al fluiten

Dan zijn soms mijn wangen nat

Blijkbaar sluipt verdriet ook s’nachts vanzelf naar buiten


In de badkamer voor de spiegel denk ik

Wie is dat mens met die zwarte strepen en die rode ogen

Ik gooi er maar een plens koud water tegenaan

Wat oogcrème en een beetje mededogen. 


Zo’n groot verdriet dat poets je niet zomaar weg

En dat gemis, dat blijft maar in je dralen 

Toch ga ik vandaag nog oogmake-up remover kopen

Om s’avonds mijn mascara er nog beter af te halen!



Plaatjes Makeup


4 opmerkingen:

  1. Ach lief, verdriet komt vaak op onverwachte momenten weer naar boven. Maar dat mag ook . Sterkte liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtig gedicht met een lach en traan, geschreven door een sterke vrouw die haar pijn, verdriet en gemis durft te tonen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wederom een prachtig gedicht Annemarie, vind het ook
    heel knap van je dat je je gevoelens onder woorden kan brengen. Dat zal je zeker kracht geven om verder te gaan, Veel sterkte en veel liefs, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen