zondag 15 januari 2023

Power Ranger, een beetje opschieten graag!

Eindelijk ben ik toegekomen aan het voorpand van de Power Rangertrui voor Arhur. Het achterpand en de mouwen zijn af. Nu meneertje hier zowat om de hoek woont en dus veel vaker hier is wordt ik ook meer op mijn vingers gekeken of ik wel met zijn trui bezig ben en waarom ik niet op schiet. 

Het is heel grappig hoe dit allemaal in zijn werk gaat, want we zien elkaar echt vaker. Vorige week appte mijn zoon of ik dinsdag vanaf 17.00 uur thuis was. Ik werkte die dag thuis, dus ja. Kunnen we Arthur dan bij jou brengen? Schoondochter had Nederlandse les en zoon was niet op tijd thuis. Ja natuurlijk kan dat. Gezellig!

Gisteren appte schoondochter of ze mee kon rijden naar de markt, zoon zit voor zijn werk in het buitenland en de regen kwam met bakken uit de lucht en dus haalde ik haar en Arthur op voor een rondje boodschappen. Na afloop zou ik ze thuis weer afzetten, maar dat vond Arthur geen goed idee. Ik ga met oma mee zei hij tegen zijn moeder. Zij spreken natuurlijk Frans met elkaar en inmiddels kan ik dat aardig volgen en ik moest lachen toen ik schoondochter hoorde zeggen dat hij dat dan eerst moest vragen of oma dat wel goed vond. 

Moeiteloos schakelt hij dan over naar het Nederlands. Hij woont hier nu een maand, gaat een week naar school en zijn Nederlands is al met sprongen vooruit gegaan. Zo leuk om te merken. 

Natuurlijk vond oma het goed en even later zat hij tevreden achterin de auto te vertellen dat hij het heel leuk vond om in Nederland te wonen. Oh ja, vroeg ik, waarom dan? Nou dan kan ik jou veel vaker zien en J. (zijn tante) en L. en N. (neef en nicht) en ook mijn school is zo leuk want ze hebben zo'n leuke speeltuin, daar kan je een rivier maken, oma! (het is een school met een natuurspeelplaats in plaats van een stenen schoolplein). 

Nou wat is er heerlijker dan een tevreden kind dat het leuk vindt om tijd met je door te brengen. Wat een rijkdom is dat. En dus staan zijn stoeltje en de doos met playmobil nu standaard beneden in de huiskamer en hebben de stiften en de kleurboeken ook een plekje beneden in de kast gekregen. 

Thuis inspecteerde hij direct het breiwerk en was een beetje teleurgesteld dat de Power Ranger er nog niet helemaal opstond. Tja, ik heb helaas niet de tijd om de hele dag te breien er moet ook gewerkt worden. 

Net als gisteren regent en waait het hier vandaag ook steeds, al komt vandaag de zon tussen de buien door ook wel even kijken, maar dit is dus prima weer om lekker te zitten breien. Het is fijn om ook weer plezier te hebben om te handwerken. Een beetje opschieten dus!




7 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk, deze fijne bezoekjes! Heel leuk om te lezen. Ik hoop dat je schoondochter zich ook thuis voelt in Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig zulke leuke spontane bezoekjes. Heerlijk voor get kind maar zeker ook voor jou. En die trui die komt wel af hoor, het kind zal nog versteld staan van oma en vansaag slecht weer dus lekker hobbyen ik ga verder met de puzzel hij is voor de helft denk ik wel af :))))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk toch dat je Arthur zo dichtbij hebt! Geweldig hoe hij omgaat met twee verschillende talen én hoe hij controleert of oma wel hard genoeg aan zijn trui werkt 🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha die Arthur, ze zijn toch om op te vreten die kleine eigenwijsjes. Vind dat je al enorm opschiet met de trui
    maar Arthur wil hem natuurlijk a aam hebben. Heerlijk
    hé Annemarie dat dit nu allemaal veelvuldig kan plaats
    vinden nu ze bijna om de hoek wonen. Het doet je
    duidelijk heel goed, zo fijn voor je.
    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, het is zo heerlijk gezellig met zo'n kereltje erbij... Geniet daar maar lekker van, Annemarie.
    Arthur heeft natuurlijk wel gelijk over de vorderingen van de trui.. Straks past hij hem niet meer! Maar hij zal je wel bij de les houden...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo knap hè, hoe kinderen talen oppikken en er mee omgaan.
    De trui schiet lekker op hoor en wel zo gezellig met de "opzichter" er regelmatig bij.

    BeantwoordenVerwijderen