zaterdag 25 februari 2023

Vijf kaarsjes!

Vandaag mocht Arthur 5 kaarsjes uitblazen dus het was groot feest. 

Het was nog even aanpoten om zijn powerranger trui af te krijgen, maar het is gelukt. Ik had er nog speciaal een dag vrij voor genomen gisteren, want vorig weekend breide ik het voorpand af, maar toen moest de afwerking nog gedaan worden en de hals er in gemaakt en dat kreeg ik in de avonden na werktijd niet meer voor elkaar. 

Het werd toch echt wel eens tijd dat die trui af kwam. Tjonge jonge ik heb nog nooit zo lang gedaan over een kindertrui. Echt schandalig. Gelukkig kon ik een dagje vrij nemen en ben ik er gister maar eens goed voor gaan zitten, het is toch altijd meer werk dan je denkt. 

Vorig jaar was ik eind februari begonnen met een cursus Finishing touch en die heb ik helaas niet meer kunnen afmaken, maar toch was er nog wel wat blijven hangen en heb ik de trui niet met de stiksteek in elkaar gezet, maar zoals ik het geleerd had op de cursus en op die manier worden je naden een stuk mooier. Op Youtube heb je er heel handige filmpjes over. 

Over de afwerking ben ik dus wel tevreden, maar over het inbreiwerk iets minder. Ik heb daarbij de verhoudingen niet goed ingeschat en dat is jammer. Ook had de trui wel wat langer kunnen zijn, maar ja dat krijg je als je in augustus begint met breien en ergens in februari klaar bent. Zo'n mannetje groeit ondertussen gewoon door. 

De jarige job was er in elk geval blij mee. De trui moest direct gepast worden en gelukkig zat hij goed.


 

Hij had aardig wat cadeautjes uit te pakken en was met ieder cadeau heel erg blij. Mijn eigenlijke cadeautje was een brandweerauto van Playmobil. Een week of wat geleden hadden we samen op de laptop de catalogus van Playmobil doorgelopen en mocht hij de hartjes aanklikken van wat hij graag zou wille hebben. Dat was al leuk om te doen en uit die wensen had ik dit cadeau gekozen en van zijn tante en van zijn overgrootvader kreeg hij ook Playmobil. 

Bij ieder cadeautje was hij helemaal blij en enthousiast. Iedereen werd aan het werk gezet om de Playmobil items in elkaar te zetten, hij kon niet wachten om er mee te spelen en had eigenlijk geen tijd om aan tafel te komen, ook al had hij het menu uit mogen kiezen en had hij zijn moeder geholpen om de chocoladetaart te bakken. 

Het was een gezellig verjaardagsfeest en de jarig blies vol overgave de kaarsjes uit. Heerlijk toch als je zo blij en tevreden jarig kunt zijn. Een genot om naar te kijken én om er bij te kunnen zijn!








8 opmerkingen:

  1. Wat mooi dat het je gelukt is om de trui op tijd af te krijgen! Het lijkt me fijn dat je nu bij de verjaardag van Arthur kunt zijn en mee kunt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn toch dat je nu van dichtbij kan meemaken hoe hij opgroeit. En die trui ziet er prima uit, niet te kritisch zijn op jezelf hoor! Oh ja, nog gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 5 jaar alweer, wat gaat het snel! En de trui is prachtig geworden! Zo leuk dat Arthur overal zo blij mee is, een lust om dit allemaal te lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo'n tevreden jarig manneke! Dat hij blij is met je trui snap ik best; wst knap en mooi gedaan! Hiji, het heeft je een vrije dag gekost,maar het was het zeker waard. 👍🏻👏🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is de trui prachtig geworden Annemarie, en zo fijn
    nu van dichtbij zijn verjaardag te kunnen vieren.
    Wat vliegt de tijd toch voorbij, 5 jaar alweer, een flinke kerel al. Wat zal die kleine Arthur vol trots zijn prachtige trui dragen. Het is nog even winter dus dat
    komt mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vijf jaar alweer, wat gaat dat toch snel hè...
    Zo leuk dat de trui af was, hij ziet er geweldig leuk uit!
    Fijn dat Arthur nu zo dichtbij woont en jullie met elkaar zijn verjaardag konden vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hartelijk gefeliciteerd met deze grote knul. Zo fijn dat hij nu in de buurt woont, hè.
    Wat mooi dat het lukte om de trui af te krijgen!, mooi is-ie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk als je nog zo onbevangen je verjaardag kunt vieren. Helemaal als je zo'n toffe trui krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen