vrijdag 24 mei 2024

En toen.....

En toen kwam op eerste Pinksterdag toch dat gevreesde telefoontje. Het gaat slecht met uw vader het is verstandig om te komen. En daar stonden we allemaal om zijn bed waar hij rechtop, erg benauwd zat te zijn, maar toch heel helder was en ons allemaal stuk voor stuk bij naam noemde en afscheid van ons nam. 

Al kon hij het toch niet meteen loslaten en vertrok hij uiteindelijk dinsdag aan het eind van de middag. Drie dagen hebben we afwisselend aan zijn bed gezeten en stonden we allemaal om hem heen toen hij definitief het leven verliet. Hartverscheurend, verdrietig en tegelijkertijd heel mooi. 

Inmiddels zijn we drie dagen verder en is de uitvaart geregeld en heb ik hem samen met mijn dochter en twee fantastische oud-collega's verzorgd en hebben we - weer met elkaar - de kist gesloten. 

Het is goed zo. Bijna 87 en lichamelijk was hij helemaal op en hij wilde al heel veel langer niet meer leven, maar verdrietig is het wel. Met het verlies van onze vader is er een hele generatie weg. 

Een week of wat geleden zat ik naast hem te haken aan het dekentje voor hem. Is hij af als ik naar mijn definitieve plek ga, vroeg hij me? Ik zal mijn best doen beloofde ik, maar hij wilde hem nog wat langer hebben. Lekker warm voor over mijn benen. Gisterochtend haakte ik de laatste toeren en is het uiteindelijk een deken geworden van 7 blokken in plaats van 9 blokken. Hij ligt nu onder zijn beloofde dekentje. Lekker "warm" over zijn benen. 


Het begin, van het eindresultaat heb ik geen foto gemaakt.



9 opmerkingen:

  1. En toen…..moest jij en je familie helaas afscheid van je lieve vader nemen.Mooi maar verdrietig dat je nog vaak bij hem hebt kunnen zijn en met hem kon praten tot het einde daar was.
    Wil je langs deze weg condoleren en je veel kracht en sterkte wensen met dit grote verlies.
    Liefs van Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gecondoleerd met het verlies van je vader. Mooi dat jullie bij hem waren in zijn laatste dagen. Fijn voor hem dat hij niet meer verder hoeft, en dat zijn dochter hem (letterlijk en figuurlijk) een deken van liefde heeft kunnen geven. Sterkte voor de periode die nu komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gecondoleerd. Wat een verdrietig nieuws. Mooi dat jullie erbij waren. Fijn dat je je vader zijn dekentje kon geven. Ik wens jou, je gezin en de rest van de familie veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och Annemarie, wat een verdrietig bericht en wat heb je het weer mooi op geschreven. Gecondoleerd, heel veel sterkte gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gecondoleerd. Fijn dat jullie zo bij hem hebben kunnen zijn. Sterkte voor de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och lieve Annemarie, wat een verdrietig bericht. Gecondoleerd met dit enorme verlies, mooi dat jullie er de laatste dagen allemaal bij waren. Wens jullie allen heel veel sterkte toe in de komende tijd.

    Veel liefs,
    Josephine
    🧡🧡🧡

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik loop heel erg achter met blogs lezen, en dit bericht had ik beslist eerder moeten zien...
    Wat erg om je vader te verliezen... van harte gecondoleerd. Ook al heeft hij een hoge leeftijd bereikt, het blijft toch je vader en je wil hem niet missen.
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och, nu was het toch zover :( wat een verdrietig nieuws!
    Wel fijn dat je vader nu rust heeft en onder je zelf gehaakte dekentje ligt, wat hij graag wilde. Maar voor jou en de overige familie zal het niet meevallen. Ik wens jullie heel veel sterkte voor de begrafenis, maar ook voor daarna. Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen