vrijdag 12 juli 2024

Tips & Tricks: Bij een ochtendhumeur!


Tips voor een ochtendhumeur!



Ben je met je verkeerde been uit bed gestapt

En zit je hoofd vol met chagrijn

Verbrand je je lip aan hete thee bij het ontbijt

Komt je vinger tussen de deur en verrek je van de pijn


Of regent het en je paraplu waait steeds weer om

Een automobilist rijdt door een plas en maakt je kleddernat

Je struikelt over de poes en ligt languit in de gang

Dan weet je echt heel zeker, deze dag dat wordt niet wat


Ga dan onmiddellijk terug je bed in, bel je werk

En zeg; sorry maar ik heb last van vreselijke averij

Morgen zal ik er heus weer zijn, maar vandaag

Vandaag neem ik een dagje vrij


Doe de hele dag dan waar jij zelf zin in hebt

Ga lekker in je bad liggen met je favoriete sop

Scoor een good to go pakket vol met taartjes

Ga langs vriendinnen en eet die taartjes samen op


Ga dansen in de regen zonder jas

Geef die vreselijke zeurpiet eindelijk eens lik op stuk 

Zet de radio aan en zing mee uit volle borst

Laat het voor vandaag maar zakken, dat levensjuk


En je zult zien, morgen gaat het beter

Dan sta je direct met je goede been naast je bed 

Morgen past je hoofd weer op je schouders

Door dat ene dagje, aan je zelf gegunde, pret. 



Plaatjes Bed




Deze blog is tot stand gekomen naar aanleiding van de oproep van Elizabeth


10 opmerkingen:

  1. Vroeger op school noemde wij dit spijbelen en eerlijk is eerlijk, soms is dat zo fijn om te doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, leuk en zeer goed idee! Al heb ik gelukkig zelden last van een ochtendhumeur :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is echt een super goede tip voor de humeurig ochtend mens. Gelukkig heb ik daar nog nooit last van gehad. Lijkt me ook lastig voor je medemens. Een dosis humor doet een mens leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee! Ik heb mezelf al op iets lekkers getrakteerd! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, dit had ik eerder moeten weten en toepassen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb gelukkig geen last van een ochtendhumeur, maar voor degene die er mee zitten, zou ik zeggen, doe er je voordeel mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb geen ochtendhumeur maar soms, heel soms zou ik wel in mijn bed willen blijven liggen als mijn lijf moeilijk doet. Maar toch ga ik er uit, ik kan niet uitleggen waarom.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer dat het op mijn tablet echt niet te lezen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke tip. Ik heb geen ochtendhumeur, maar kom soms met moeite mijn bed uit. Maar eruit ga ik.

    BeantwoordenVerwijderen