zaterdag 20 juli 2024

Tim Katoen!


Deze zaterdag, een jaar geleden (maandag is het qua datum precies een jaar) haalde ik Tim op uit het asiel ergens in de buurt van Meppel. Wat je ver haalt is lekker zegt men. En dat kwam uit. 

We troffen daar een schuwe kater die al twee huisjes versleten had met zijn 16 maanden en toen al een maand in het asiel zat. Ik was al een beetje verliefd toen ik op de website zijn foto zag, maar toen ik hem daar voor het eerst in het echt zat, smolt ik! Van mijn kant was het dikke liefde op het eerste gezicht. 

Eenmaal thuis moest hij wennen en ik gaf hem daarvoor alle tijd en al snel was hij aan mij en dochter gewend. Toch bleef hij bij mensen die hij niet (goed) kende altijd erg schuw. Nog steeds als de bel gaat roetst hij de trap op en komt pas beneden als hij het veilig acht, maar inmiddels komt hij steeds sneller kijken wie er aan de deur is, want hij is ook erg nieuwsgierig. 

Ik ben zo dol op hem, hij is zo lief, komt me altijd enthousiast begroeten als ik na een werkdag thuiskom en als ik thuis werk dan ligt hij altijd wel ergens in de buurt en als ik niet uitkijk dan verstuurt hij mijn mails met onleesbare zinnen door over mijn toetsenbord te wandelen. 

Het is zo fijn om te zien hoe gelukkig en tevreden hij nu is. Wandelt met zijn staart in de krul door het huis, als hij het lekker weer vindt om naar buiten te gaan dan staat hij voor de tuindeur te miauwen dat ik de deur moet opendoen en struint dan de tuin door. Gaat liggen rollen op de grond, drinkt water uit een plantenbak, ligt in de border tussen de Solidago en staat tegen de schutting op om naar buurhondje Dushi te kijken. Helemaal in zijn element. 

S'avonds komt hij naast me liggen op de bank en moet er geaaid worden en als hij vindt dat het tijd is om naar bed te gaan (lees zijn brokjes moeten bijgevuld worden) dan laat hij dat duidelijk merken. Kortom we zijn een goed stel samen. Eigenlijk een soort van een jaar getrouwd want hij slaapt graag op mijn voeteneind. Een katoenen huwelijk! 





9 opmerkingen:

  1. Wat een gezelligheid heb je aan zo'n dier hè en wat is het een knapperd!
    Fijn dat het zo goed verlopen is, dat wennen,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd dan maar!! Heerlijk als je een dier zo'n fijn thuis kunt geven, je krijgt er zoveel voor terug van ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een plaatje is het toch en zo'n lief kopje heeft hij,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk dat jullie relatie zo goed uitvalt! Nog lang en veel plezier van en met elkaar gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och dit is toch geweldig on te lezen Annemarie dat jullie het samen zo fantastisch voor elkaar hebben. Het is ook om te zien een kat om op te vreten, die ogen echt schitterend. Na een slechte start in Tim zijn leven is het nu helemaal goed gekomen. Gefeliciteerd met jullie 1e jaars katoenen huwelijk. Hoop dat er nog heel veel mooie jaren zullen volgen. Mijn beide katten zijn 20 jaar geworden dus je hebt nog even voor de boeg Annemarie. Geniet volop van deze heerlijke harige kerel. Leuke foto's die je hebt geplaatst. 🧡

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk en fijn dat jullie het zo goed hebben samen. Je vraagt je af waarom het bij de andere adressen niet lukte voor Tim. Maar jij boft er maar mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk stukje, zo fijn dat het klikt tussen jullie :-)
    Alweer een jaar, de tijd gaat snel, nog vele fijne jaren met elkaar. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een uitstraling heeft jouw Tim... Ik zou ook als een blok voor hem vallen! En je kunt gewoon zien dat hij gelukkig is en jij bent het met hèm.
    Ik ben een echte kattenfan en ik vind dit een prachtig verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen