zondag 16 juni 2019

Babyvestje en zo!

Een paar weken geleden werden goede vrienden van ons voor de tweede keer opa en oma. Van een jongetje dit keer. Een mooi ventje van ruim 9 pond en zijn naam is Ties.

Krap twee jaar daarvoor was Ties zijn zusje geboren en voor haar breide ik toen een wit truitje met een roze hartje erop en dus vond ik dat ik voor Ties ook iets moest maken en dook in mijn voorraadbak met wolletjes.

Daar vond ik drie kleuren supersoft van de Zeeman. Een kobaltblauwe, een hele zachte blauw en een witte. 150 gram zou vast genoeg zijn voor een vestje. Een patroon vond ik bij Jessica Tromp en ging van start.

Inmiddels heb ik het rugpandje en één voorpandje af. Het gaat niet zo hard als ik zou willen, maar is het bekende gezegde niet: elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar? Dus rustig aan en het is een maat 62 vestje dus dat moet hij vast nog even aankunnen.

Supersoft is een fijn, lekker zacht garen en streepjes breien is erg leuk om te doen. Ik hoop het nog af te krijgen voor we naar Marseille vertrekken over een paar weken.


Ondertussen had ik op het blog van Jeanet van Blijdatikbrei.nl een hele mooie sjaal langs zien komen waar ik een beetje verliefd op werd. Ik mailde haar of ze het handgeverfde garen in de kleur van het voorbeeld nog op voorraad had. Dat had ze niet, maar zo vertelde ze, ze ging weer een heleboel wolletjes verven en ze zou me een foto sturen als ze ze weer had.

En zo geschiedde. In eerste instantie zou ik ze zelf gaan ophalen in haar leuke winkel in Arnemuiden, maar helaas ging ons geplande weekendje Zeeland niet door. Een lekkende verwarmingsketel en wat werkklussen zowel bij mij als manlief maakten dat we een keuze moesten maken en de hotel aanbieding moesten annuleren. Jammer maar lekkage kan een mens niet gebruiken eveneens als het missen van warm water.

Ik mailde Jeanet dus of ze de wolletjes en het patroon op wilde sturen. Dat wilde ze en dus kwam de postbode de strengen brengen. Prachtig! Echt prachtig!

Alleen nu moet ik het patroon nog onder de knie krijgen want dit is best een lastig patroon, maar oh zo mooi en dus kon ik het niet laten om vanmiddag alvast even te oefenen met een ander effen draadje om eens te kijken of me dat lukt. Tijdens mijn haakcursus in 2016 heb ik patroon leren lezen van een schema, maar het lezen van het uitgeschreven patroon vind ik nog een uitdaging. Gelukkig zit het er allebei bij dus met een beetje oefenen moet het te doen zijn.


Nieuwsgierig geworden naar welke sjaal het gaat worden? Kijk dan maar even bij Blijdatikbrei.nl en zoek op "Katharina", dan ga ik ondertussen even verder met het vestje voor Ties.

Fijne zondag nog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten