woensdag 3 juli 2019

Groeten uit Marseille


En daar gingen we hoor zaterdagavond, weliswaar met vertraging maar toch naar Marseille. Arthur sliep natuurlijk allang toen we aankwamen, maar het was een blij weerzien de volgende morgen.  Het is hier bloedje heet en dat maakt dat we een lekker rustig tempo hebben. Het is heerlijk om de hele dag en nacht (zodat zijn ouders ook eens kunnen doorslapen) bij hem te zijn en voor hem te zorgen. We bouwen torens, lezen boekjes, gaan met hem naar het speeltuintje en maken pret terwijl hij op het balkon in zijn badje zit. De eerste dag dat papa zonder hem wegging was wel even huilen. Hij begreep er niets van. Hoezo gaat papa alleen weg, hij brengt me toch altijd naar de crèche? Tja als je 16 maanden bent dan is het begrip van vakantie nog niet aanwezig. Gelukkig was hij snel getroost.

Het is me helaas niet gelukt om het vestje af te breien voor Ties. Sinds een week loop ik met een spalk om mijn duim op advies van de handchirurg. En dat breit niet handig.


Haken daarentegen gaat met dat ding wel prima en omdat het toch prettig is om een handwerkje om handen te hebben dook ik voor vertrek in mijn bak met voorraad en kwam een bol unicat vuurvogel tegen. Katoen dus prima geschikt voor het weer in Marseille. Op internet googelde ik een patroon van een niet te moeilijke sjaal et voila daar was de Raspberry shawl.

Arthur vond haken dat geweldig. Die bol met garen met felle kleurtjes is voor hem als een knuffelbeer en hij stond er dan ook uitgebreid mee te knuffelen en vond het maar niks dat hij hem moest inleveren. Wel weer leuk is dan helpen de draad uit het midden van de bol te helpen trekken. Het is een leuk en makkelijk patroon en fijn om te doen als hij slaapt. Want de rest van de dag is het genieten van en met hem, want ook als hij zelf aan het spelen is dan is het zo leuk om naar hem te kijken, daar kan het leukste haakwerk niet tegenop!

1 opmerking:

  1. Wat heerlijk dat jullie zo genieten van jullie kleinzoon!
    Wat een pech met je hand en fijn dat je toch nog kan haken! Mooie kleuren, ik snap je kleinzoon wel ;-)
    Veel plezier nog en beterschap met je hand!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen