donderdag 26 november 2020

Ponto gepiept!

Dinsdagavond maakte ik de pontomuts af en zojuist heb ik hem in een envelop gestopt en nog gauw even naar de brievenbus gebracht. Als het een beetje meezit dan heeft ze hem morgen! Ze was erg benieuwd. Ik ben ook benieuwd of hij past en of ze hem leuk vindt. 


De lantaarn doet dienst als pashoofd!

Als hij niet past maar hem wel leuk vindt dan maak ik er gewoon nog eentje want het is een patroon wat makkelijk breit en als ze hem niet mooi vindt dan kan ze er altijd nog de vloer mee dweilen. Alhoewel dat zal met dat acrylgaren nog niet zo makkelijk gaan denk ik. 

En toen moest er een nieuw project komen en ik weet niet hoe dat bij andere handwerksters gaat, maar vaak komt er net op het moment dat je wat anders wil gaan doen een patroon voorbij waar je meteen verliefd op wordt. En als dat niet zo is, dan zijn er al die andere duizend en één patronen nog, die uitgeknipt in een map liggen te wachten tot ze aan de beurt zijn of die in het bestand van je computer huizen. Er is altijd wel iets moois te vinden. 

Nu kwam er iets op Facebook langs waaien. Ik heb daar ooit het Haakplein geliked omdat die dames erge mooie patronen maken. Dit voorjaar hadden ze de Twisted Cal en daar heb ik ook nog even over getwijfeld, maar het toch niet gedaan omdat het er erg moeilijk uitzag en om mijn arm niet teveel te belasten want de boel was net gerepareerd. Maar mooi is hij wel die Twisted! Wie weet komt dat later nog eens. 

Dit keer kwam de Adriana voorbij en ook dat vond ik direct een heel mooi patroon en daar had ik toevallig ook garen voor liggen. Toen de politietrui afwas wilde ik een stoere kabeltrui voor Arthur maken en bij de Zeeman was er, toen ik voor sokken kwam, net een lading Royal binnengekomen met een mooie, blauwgroene kleur. Daar nam ik 5 bollen van mee, want die kleur zou goed passen bij dat blonde koppie van hem. 

Alleen een goed patroon vinden van een kabeltrui was nog een dingetje. Uiteindelijk vond ik dat in een boek van Rowan en toen dat boek op de mat viel, bleek dat het garen wat daarvoor was gebruikt helemaal niet overeenkwam met de Royal en dat ik dus een hele omrekening moest maken van de stekenverhouding. Nu is rekenen niet mijn sterkste kant dus dat schoof ik voor me uit! 

De Adriana sprei van het haakplein is gemaakt van Royal, kwam dat even goed uit, alleen had ik wat te weinig. Maandag na het werk als een speer naar de Zeeman gegaan en laten ze nu nog bollen hebben met hetzelfde verfbad! Wat een bofkont. Patroon besteld en gisteravond de eerste twee toeren gehaakt, want we gaan het niet overdrijven. 

Maar fijn is het wel, dat er weer (wat) gehandwerkt kan worden! 

Beginnetje



3 opmerkingen:

  1. Heel fijn voor je, dat je weer lekker kunt handwerken. Mooie kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die ziet er leuk uit! Dat is nu precies waarom ik niet bij al die Facebook-groepen zit, dan zie ik teveel dingen die ik ook allemaal wil gaan maken!
    Je hebt een hele mooie kleur uitgekozen. Veel plezier bij het haken, rustig aan, dan geniet je van het haken, en later van de sprei!
    Groetjes van Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb je snel gepiept, Annemarie! En natuurlijk vindt ze hem mooi... dat kan toch gewoon niet anders.
    De Twisted zou ik je zeker niet aanraden. Ik heb hem voor een deel gemaakt; niet eenvoudig maar wel een uitdaging. Zeker een aanslag op je polsen en handen. Maar ik vond het toch niet worden wat ik er van verwacht had en haak dus af/ haal het uit.
    Ik ben benieuwd naar jouw deken. De kleur is in elk geval prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen