donderdag 18 maart 2021

Vrij, Vlaggen én Blaadjes

Ziezo, de werkweek zit erop! Deze week een dag eerder dan gebruikelijk want morgen heb ik een dag vrij. Hoewel we er niet op uit kunnen in deze barre coronatijden is het wel fijn om een dagje vrij te zijn en even aan de sleur van het thuis werken te ontsnappen. Ondanks dat de vrije dag dus ook gewoon thuis is.

Dat geeft ook niet want er is genoeg te doen thuis. Zo moet ik morgenochtend eerst naar het gemeentehuis om mijn rijbewijs te laten vernieuwen, dan is dat maar weer gebeurd en de rest van de dag ligt dan voor me als een kleurplaat waarvan ik zelf mag bepalen welke en hoe ik de vakjes ga inkleuren. 

Het plan is om in de tuin wat te gaan doen, want de rozen moeten worden gesnoeid en de aster is zich al stiekem aan het vermenigvuldigen dus die moet ik tot de orde gaan roepen, anders zwaait zij deze zomer de scepter in de border en dat moeten we niet hebben. 

Ook heb ik allerlei zaaigoed in de vensterbank staan dat hoognodig verspeend moet worden en ook dat is een prima klusje voor een vrije dag!

Verder liggen er natuurlijk handwerkjes te wachten. Toen de trui maandag op de post was gegaan rees de vraag wat zal ik nu eens gaan doen. Eerst maar iets makkelijks. Een vlaggenlijn haken. Dat is een leuk tussendoor werkje. Het wordt niet zo'n grote vlaggenlijn, het hoeven maar 9 vlaggetjes te zijn en daar heb ik nog tijd genoeg voor, want het is een cadeautje voor over twee maanden, maar men kan maar op tijd zijn. 


Er zijn al vijf vlaggetjes af en de zesde is in de maak dus het schiet al op. Het meeste werk wordt nog de letters borduren en het omhaken. Dit was een prima werkje om bij de tv te zitten haken zoals gisteren met de verkiezingsuitslag. Dan moet het niet te moeilijk worden. 

Een beetje saai is zo'n vlaggenlijn ook wel en dus was ik ook op zoek naar iets met meer uitdaging en ineens ging er een lampje branden in mijn hoofd, want vorig jaar had ik bij Jeanet van Blij dat ik Brei een pakket besteld om een kussenhoes te breien. 

En dat is precies een werkje waar ik zin in had met veel uitdaging. Het patroon opgevist uit de stapel patronen en het garen opgezocht en lekker aan de slag gegaan. Het is al weer een stuk langer licht buiten en dat is fijn want dan heb ik nog een uurtje tijd om met daglicht te breien als de laptop dicht gaat aan het einde van de werkdag. Als zo'n patroontje eenmaal loopt dan hoef ik niet meer perse met daglicht te breien maar met het beginnetje is dat wel prettig. 

Je begint maar met 3 steken en dus heb ik opgezet op een rondbreinaald, als die uiteindelijk te klein wordt dan zet ik het over naar gewone naalden. 



Genoeg leuke plannen dus voor mijn vrije dag. Maar eerst moet ik aan een gedicht met de F. En daar ben ik helemaal nog niet uit! 

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk een dagje vrij :) en daarna weekend en zo te lezen al genoeg plannen, kom je wel toe met een dagje ;)
    Ik heb volgende week een hele dag vrij genomen, ik heb toch genoeg dagen!
    Ook ik heb plannen genoeg en wat je zegt, als afwisseling op het thuiswerken.
    We moeten goed voor ons zelf zorgen :)
    Een hele fijne dag morgen en succes met je gedicht. Dat kussen gaat heel mooi worden, wat apart, lijkt wel een kunstwerk!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zeker goede bezigheden op een vrije dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet volop van je vrije dag, heerlijk allerlei werkjes
    te kunnen doen waar je anders niet de tijd voor hebt.
    In de tuin bezig zijn is altijd heerlijk ontspannend, en
    zeker ook noodzakelijk in deze tijd van het jaar, des te
    mooier zullen je rozen gaan bloeien.
    Dat kussen krijgt een prachtig motief.
    Succes met alle vorderingen.....en je gedicht natuurlijk ;o)

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen