vrijdag 5 maart 2021

CREA 5221 De E van ...............

 De E van.............

Dit voorwerp is echt een zegen

Je komt hem zowat overal tegen

In huis, de tuin of in de schuur

Groot of klein maar zeker niet duur

Je kunt er zaken in vervoeren

Of er liters behangplaksel in aanroeren

Je kunt er wasknijpers in bewaren

Of je plantschepjes, tuinhandschoenen en snoeischaren

En diverse sopjes

Zijn hier vaak mee in hun nopjes

Zo bescheiden, zonder enig bling bling

Een doodgewoon ding

Dat zonder zeuren telkens weer presteert

Zo vanzelfsprekend en toch zo ondergewaardeerd

Echt iedereen gebruikt hem van metselaar tot dierentemmer

En daarom hier mijn ode aan de EMMER






11 opmerkingen:

  1. ha ha ja wat zou je moeten zonder emmer. ramen lappen zonder emmer ......wordt heel lastig. Mooi gevonden ik wens je een mooi weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja emmer, dat heb je verdiend!
    Ik denk dat er geen huishouden zonder emmer bestaat; wat is zo'n 'simpel' gebruiksvoorwerp toch verschrikkelijk handig.
    Mooi gedicht weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi, vanaf vandaag doe ik ook mee met de crea uitdaging.
    Jouwe is erg leuk gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet wel zeggen, ik kijk altijd een beetje uit naar je gedicht :)
    Ook deze keer weer super goed!!
    Een gedicht over een emmer, ha,ha zouden die er al meer zijn en je hebt nog eens gelijk ook ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahah....de ode aan de EMMER, je hebt helemaal gelijk,
    en wederom een heerlijk gedicht dat ik met veel plezier
    heb gelezen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Emmers... hoe leuk! Ik heb zelfs een tijdje een emmertik gehad en kocht ze in alle kleuren en maten...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig mooi gedicht over de emmer.
    Hoe jij ze toch altijd zo uit je mouw schud, daar heb ik bewondering voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige ode aan de emmer!

    BeantwoordenVerwijderen