donderdag 1 augustus 2019

Net te kort.......

Vanavond haakte ik de laatste toeren van mijn Raspberry shawl. Nu is er in mijn shawl geen Raspberry kleur te vinden omdat ik hem van een bol Unicat "Vuurvogel" haakte en dus slaat de term Raspberry shawl op mijn haaksel eigenlijk als een tang op een varken.

Het spande erom of ik genoeg zou hebben en je raad het al met nog 26 stokjes en 6 lossen te gaan was de draad op! Balen natuurlijk en wat nu te doen. De laatste toer uithalen en hem dan iets korter hebben, of gewoon maar afhechten (optie van mijn dochter) of de laatste toer overdoen maar dan met halve stokjes en dan zo proberen uit te komen.

Het gewoon maar afhechten is geen gezicht en dus geen optie. Helemaal uithalen en wat korter is ook geen optie want hij is al minder groot dan ik dacht. Dat is mijn eigen schuld want ik haakte hem op 3,5 omdat dit op het label stond, maar dat schijnt voor een breinaald te zijn. Om te haken had ik hem beter op 4,5 kunnen maken. Maar goed dat is dus niet gebeurd en hij is wel erg mooi qua vorm dus prima. De toer met halve stokjes is de beste optie maar eerst heb ik nog een mail gestuurd naar de wolwinkel in Arnemuiden met het verzoek of er van het blauwe stuk nog een bolletje kan worden besteld. Bij sommige bollen schijnt dat te kunnen.

Waarschijnlijk is het niet mogelijk want de kleur was in 2016 maar eenmalig en dus nu niet meer leverbaar, maar je weet het nooit. Wie weet ligt er bij de leverancier nog een klein bolletje te verstoffen op een plank en kunnen ze me blij maken.

Vanmorgen kwam op kantoor de doos met nieuwe bollen Unicat binnen. Samen met twee collega's hadden we een bestelling gedaan en wat was het leuk om het samen even uit te pakken en de kleuren te bekijken. Mijn collega J. had "avondrood" en "boerentuin", collega L. had "Carmen" en "diepzee" en ik heb "waterspel" en "schaduwspel orchidee". Als je de kleuren wil bekijken dan moet je even op de link klikken.

Nu de Vuurvogel af is heb ik besloten om met de orchidee te beginnen als volgend project. Ik heb net een uurtje stukgeslagen op internet voor een mooi patroon en vond op Pinterest een mooi gratis patroon van de South Beach shawl. Als je op google kijkt kom je diverse mooie exemplaren tegen.

Het is nog geen vastomlijnd plan. Morgen ben ik lekker een dagje vrij, want hoewel ik een hele fijne baan heb en van mijn werk hou, is het ook soms heerlijk om een hele dag voor jezelf te hebben, waar je helemaal zelf kunt beslissen wat je gaat doen. Mijn plan voor morgen is even naar de stad te gaan voor een ergonomische haaknaald. De ergotherapeut raadde me dit aan en adviseerde ook om het niet op internet te bestellen maar echt in de winkel te gaan voelen welke naald prettig in de hand ligt.

Dat is nu net een leuk klusje voor de middag. Fijn even naar De Afstap in de Jordaan. In deze handwerkwinkel heb ik in 2016 de haaklessen gevolgd en dat was zo gezellig dat ik er nog altijd graag terug kom. Ze hebben er een heel arsenaal aan haaknaalden dus er zal er vast wel een tussenzitten die prettig in de hand ligt.

Ook hebben ze nu uitverkoop van patronen en kom ik net een leuk patroon tegen voor een nieuwe shawl. Lekker even snuffelen in de uitverkoopbakken, heerlijk om te doen als je in je uppie bent en er niemand op je staat te wachten. Nee die middag komt wel om!

Het is ook een mooi stukje stad om even te wandelen, alhoewel het wel druk zal zijn met de Gaypride in de stad dit weekend, maar dat maakt het alleen maar kleurrijker! Zowel Raspberry als vuurvogel kleuren!


Klein maar leuk straatje! 




2 opmerkingen:

  1. Dat is zo balen! En helaas nog herkenbaar ook... Ik rommel dat meestal met de laatste toer, idd halve stokjes of zo... Hopelijk komt er nog een bol van Jeanet naar je toe uit Arnemuiden...
    Leuk om collega's te hebben met dezelfde hobby!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, jammer van dat net een beetje te kort.... Halve stokjes kan wel werken, heb ik ook wel eens gedaan.
    Veel plezier met het winkelen in de handwerkwinkel en van je mooie nummer schatten: de Unikats.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen