vrijdag 19 februari 2021

CREA 5221 De D van.........

De D van Dromedaris.............


Ken je het verhaal van Aris

Aris de Dromedaris?

Aris woonde in een heel ver land

Dat bestond uit rotsen en heel, heel veel zand

En dat zand dat was Aris zat

Hij had het met zijn omgeving wel gehad

Er is nooit iets te beleven, ik loop me stierlijk te vervelen

Met als enig gezelschap een stelletje kamelen

Hooghartig en arrogant dat zijn die beesten

Nou ja niet elke Kameel natuurlijk, maar wel de meesten

Ze denken dat ze heel wat zijn 

Om dat buitje meer, nou mijn ene bult die mag er zijn!

In Lapland schijnt het leuk te zijn, ik denk dat ik maar is

Ga kijken of dat waar is!

Hij stapte met zijn hele hebben en houden

Uit het vliegtuig zo de kou in en werd toen prompt verkouden

Hij werd zo ziek, het sloeg gewoonweg op zijn bult

En hij gaf zich zelf de schuld

Lag daar maar in het ziekenhuis te malen

Hoe heb ik dit toch in mijn kop kunnen halen

En toen de artsen hem hadden opgelapt

Is hij gauw weer op het vliegtuig gestapt

En nu zit Aris heel tevreden in het warme zand

Ook met de kamelen heeft hij een betere band

Toen zij hoorden van Aris zijn malheur

Stonden ze direct met een pan soep aan de deur

Aris vindt ze aardig en zeker niet meer arrogant

Hij schaamde zich en dacht waar zat toch mijn verstand

Ik dacht niet na, was jaloers en had vooroordelen 

Nee eigenlijk is er helemaal niks mis met die kamelen

van vervelen is geen sprake meer, weg is het chagrijn

Aris heeft het weer naar zijn zin in de woestijn!


Het moraal van dit verhaal?

Goed zoals we zijn, zijn we allemaal!




10 opmerkingen:

  1. Wat heb je dit verhaal weer fantastisch bedacht Annemarie,
    het is echt een gave on dat zo te kunnen opschrijven.
    Daarbij moet ik aan mijn oma denken die al heel lang geleden
    is overleden maar ook zij schreef de mooiste verhalen.
    Heb genoten vanje verhaal van Aris de Dromedaris?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk gedicht met een mooie boodschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. PRACHTIG... wat heb je het weer mooi in dichtvorm verwoord. Echt, je kunt je gedichten zò opsturen naar de krant of naar een blad of weet ik niet wat...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig gedicht hoe schud je het uit je mouw, een genot om te lezen en met een duidelijke boodschap erbij.
    Je moet tevreden zijn met wat je hebt en wat je bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er zit een fijn ritme in je gedicht en het is een leuk verhaal om te lezen mét een prachtige waarheid aan het einde!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mega prachtig! En ik ben het helemaal eens met het moraal van je verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen