vrijdag 26 november 2021

Crea 2021 de X van ... Xantippe

De X van Xantippe


De weledelgeboren lady Xantippe

Een dame van stand met aangezicht

Die hield van wippen

En nee, dit wordt géén schunnig gedicht


Hoewel ik me als een dame moet gedragen

Dacht Xantippe een beetje sip

Vul ik toch het liefst een deel van mijn dagen

in de speeltuin met zitten op de wip


Met mijn voeten stevig op de grond

Zet ik stevig af, de wip schiet dan omhoog 

En boem, de lucht in met mijn kont

Zo voelt het of ik even vloog!


Het probleem is voor een dame van mijn stand

Wippen op een wip doe je niet alleen

Je pakt niet zomaar iemand bij de hand

En vraagt ga je met mij naar de speeltuin heen


Als je vraagt, zeg wil je even met mij wippen

Dan kijken mensen je aan of je gek geworden bent

Maar een oneerbaar voorstel komt niet over mijn lippen

Zelfs niet voor een lekkere vent


Wippen in je eentje is dus niets gedaan

Dus maakte Xantippe in de speeltuin de schommel tot haar favoriet

Want die kun je in je eentje aan

En met wippen lukt dat dus niet!


Speeltuin Plaatjes



8 opmerkingen:

  1. Arme Xantippe...
    Sneu voor haar dat ze niemand kan vinden om op de wip te vinden, maar gelukkig voor ons; het levert ons weer een mooi gedicht op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah leuk nog een Xantippe, maar nu op een héél andere manier gebracht.
    Humoristisch, erg goed bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt ook gekozen van Xantippe en een leuk gedicht gemaakt.
    Ik blijf me verbazen dat het je elke keer weer lukt :)
    Groetjes en gaat het al beter met je hand? ik hoop het, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met alle mooie gedichten van jou hand tover je telkens
    weer een glimlach op mijn gezicht, hoe verzin je het toch
    steeds weer, echt GEWELDIG. Je kan het wel laten bundelen
    tot een heel leuk boekje.

    BeantwoordenVerwijderen