vrijdag 25 februari 2022

Adriana is Af!

Deze week haakte ik de laatste toeren van de Adriana Sprei! Vanmiddag hechtte ik alle draadjes af en nu is hij dus helemaal klaar. Klaar om te verhuizen naar de studio in het centrum van Amsterdam waar onze dochter woont. Ik heb hem op haar  verzoek gemaakt en zij heeft de kleur uitgezocht. 

Altijd lekker als een project weer klaar is en toch ook weer niet omdat het gewoon zo'n fijn patroon is om onder handen te hebben. Op een gegeven moment weet je het uit je hoofd en kun je haken terwijl je televisie kijkt of naar de radio luistert. 

Ik ga maar weer eens op zoek naar een nieuw haakproject. Misschien een derde Adriana voor in de logeerkamer of als een verjaardagscadeautje, of voor een goed doel, er is altijd wel iemand die ik er blij mee kan maken. 

Misschien is het ook tijd om eens een nieuwe techniek te leren. Eind september was er de Snaggletooth mal van Scheepjes en gedurende een korte periode kon je het patroon gratis downloaden. Dat heb ik toen gedaan omdat ik dat een hele leuke deken vond. En vind! 

Ik heb weliswaar nog nooit mozaïek gehaakt maar op YouTube staan veel filmpjes en ik denk dat ik daar wel uitkom. Van de Adriana sprei heb ik ruim 2,5 bol over in de kleur Ameland. Eens kijken of ik daar wat mooie kleuren bij kan zoeken. Jammer is dat de staalkaart van Scheepjes Colour Crafter niet meer leverbaar is. Maar goed de winkels zijn weer open dus een uurtje snuffelen in een wolwinkel is ook geen straf. 

Helaas verkoopt de wolwinkel in de Jordaan waar ik morgen mijn eerste les heb van de cursus Finishing Touch geen Colour Crafter. Misschien maar goed ook anders kom ik niet aan mijn "huiswerk" toe. 

Ik ga nog wel eens snuffelen, naar leuke combinaties, maar eerst gaan we zo naar Marseille bellen en onze jarige Arthur feliciteren met zijn 4e verjaardag! Over 3 weken gaan we er naar toe en dan gaan we knuffelen! Een paar dagen geleden spraken we hem via FaceTime en toen vertelden we hem dat we dan komen en samen een cadeautje met hem gaan kopen. Dat vond hij een goed idee. Een raceauto wil hij graag hebben én we gaan dan een grote garage bouwen oma! Tuurlijk schat! 




4 opmerkingen:

  1. Wat is de Adriana PRACHTIG geworden, wat zal jullie dochter daar
    onwijs blij mee zijn. Spannend morgen, ben benieuwd of de cursus
    Finishing Touch een hoop handigheidjes laat zien. En wat fijn dat jullie binnenkort naar Marseille vertrekken, niet te geloven dat de kleine
    man al vier jaar wordt, de tijd vliegt letterlijk voorbij.
    Wens jullie een fijn weekend Annemarie, het gaat prachtig weer worden,
    geniet volop!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige deken. Gefeliciteerd met Arthurs verjaardag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met jullie klein zoon. En wat een mooie deken heb je gemaakt echt een juweeltje. Maar ik vind zoveel dekens mooi altijd lastig om weer een nieuwe te starten en patroon te kiezen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, een beauty van een deken. Ik begrijp dat dit je tweede Adriana al is...
    Arthur alweer 4 jaar, waar blijft de tijd! Gefeliciteerd met deze knul en wat fijn om hem over een klein poosje weer in levende lijve te zien!

    BeantwoordenVerwijderen