zaterdag 18 maart 2017

Thermosfles in de soep

Afgelopen woensdag om 11.00 uur moest ik mijn echtgenoot afleveren in het ziekenhuis. Na het opnamegesprek moest hij wachten tot een uur of twee tot de ingreep zou plaatsvinden en omdat ik daar niet bij mocht zijn ging ik naar huis. Wat is het een zegen als je, zoals ik, een werkgever hebt die het niet meer dan normaal vindt dat je zo'n dag dan thuis werkt en die dan ook nog eens zegt, als het helemaal niet lukt is het ook goed. Echt ik wens iedereen zo'n werkgever toe. Ik weet nog goed hoe mijn vorige werkgever reageerde 15 jaar geleden toen het allemaal begon. Natuurlijk was het erg lastig en vervelend maar daar hadden zij even geen boodschap aan, de brieven moesten de deur uit dus van een dag vrij nemen kon geen sprake zijn. Nee dan mijn huidige werkgever, dat is echt geweldig als er zoveel kan en dat je zoveel steun ontvangt van je manager en collega's. Trouwens ook de werkgever van mijn man is top en zijn manager en collega's zijn ook schatten. Zo, ik wou het toch even benoemen. 

Terug naar woensdag. Het was ook nog eens verkiezingsdag en gewapend met twee stembiljetten, waarvan een met een volmacht en een ID bewijs vervulde ik mijn burgerlijke plicht. Lastig vond ik het deze keer, maar uiteindelijk was ik er uit en kleurde een hokje rood. Daarna direct maar even boodschappen doen want ik moest tenslotte ook nog lunchen en omdat ik niet wist hoe laat ik weer bij man mocht aanschuiven besloot ik ook maar even snel een lekker soepje te maken. Altijd een lekker tussendoortje. Daarna ging ik weer aan het werk. Nu zoon niet meer thuis woont heb ik zowaar een eigen werkkamer en dat werkt heel prettig. 

Om een uur of vier kwam het verlossende appje dat man weer op zijn kamer was en dat alles goed was gegaan. Poeh opluchting. Nu maar afwachten wat de medicijnen zouden doen, maar daarvoor moest hij in het ziekenhuis blijven en hielden ze hem in de gaten. Hij appte dat hij aan een kopje thee zat met een bammetje en dat dat opperbest smaakte. Zal ik een kop soep meenemen appte ik terug, want die man van mij is dol op eigen gemaakte soep. Nou graag was het antwoord. 

Ik maakte mijn werk af en ging de boel inpakken voor een avond ziekenhuis. Er staat daar in de "huiskamer" een magnetron dus haalde ik een maaltje eten uit de vriezer en liet die alvast wat ontdooien zodat ik hem alleen nog maar op hoefde te warmen. De soep maakte ik gloeiend heet en schepte deze in een thermosfles. Dop er op en goed vastdraaien. Twee plastic bekers, twee lepels en mijn prakkie eten gingen in de tas en natuurlijk ging ook mijn haakwerk mee. Bepakt en bezakt reisde ik af naar het AMC. 

Daar trof ik een montere man in zijn bedje en niet veel later werd het infuus afgekoppeld zodat hij het bed weer uit mocht en weer lopend patiënt was. Nou kom maar op met die soep zei hij, daar heb ik echt zin in. Dus de thermosfles uit de tas gediept, de bekers, de lepels en draaide ik aan de dop van de fles om de soep in te schenken. Die kwam met geen mogelijkheid in beweging. Watje, lachte mijn man en nam de thermosfles ter hand, maar ook na zijn pogingen bleef de dop zitten waar hij zat. Om een lang verhaal kort te maken, niemand kreeg de dop van zijn plek en ook later thuis met een tang was er geen beweging in te krijgen. Dan denk je met je goeie gedrag een soort van Florence Nightingale te zijn met je verse soep en kom je van een koude kermis thuis. We hebben er maar om gelachen en inmiddels is de thermosfles in de vuilnisbak belandt want open ging hij niet. Het was al wel een oudje maar toch een beetje zonde. 

De rest van de avond hebben we de verkiezingsuitslagen gevolgd en heb ik een flink stuk zitten haken. Omdat hij een kamer alleen had, heel toevallig, was het nog een ontspannende avond. Donderdagmiddag kwam het bericht dat alles goed was en mocht ik hem weer halen. Tegen drieën waren we weer thuis. Op het gasstel stond nog de pan met soep die over was. Toen heb ik die maar warm gemaakt en een lekker bakkie soep voor hem opgediend. 

Het gaat nog steeds goed en we hopen en duimen dat het zo blijft. Vandaag heb ik maar weer nieuwe soep gemaakt!

1 opmerking:

  1. Nou, een goede werkgever is een heleboel waard! En ik weet zeker dat het ook voor een bedrijf uiteindelijk goed uitpakt. Als de sfeer goed is en je komt mensen tegemoet, dan werkt dat samenbindend en gaan mensen ervoor.
    Tjonge, wat een gedoe met die soep en die thermosfles... Ik snap er niks van dat ie niet open te krijgen was. Gelukkig kon je je man thuis nog een bakkie soep geven!
    Beterschap gewenst en hopelijk is hij binnenkort weer helemaal beter...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen