zondag 5 maart 2017

(On)Gezellig

Wat een ongezellig weer is het deze zondagmiddag! Vanmorgen scheen nog volop de zon en bedacht ik mij, dat als het huis gepoetst en aan kant was, om of eens een rondje tuin te doen om of even een eindje om te lopen.  Helaas net toen ik de stofzuiger had gestart riep mijn echtgenoot dat het begon te regenen en moest ik als een haas naar boven om het dekbed wat uit het raam hing te luchten weer naarstig naar binnen te halen. Geen eindje om en geen rondje tuin dus. Jammer maar niks aan te doen. Dan maar in huis gezellig maken en dat is nooit zo moeilijk zeker als het net allemaal spic en span is. Wel jammer dat dat nooit zo lang duurt, maar ach we leven niet in een meubeltentoonstelling maar in een huis waar geleefd mag worden. 

De afgelopen week heb ik alle draadjes van de vijf lange stroken voor de deken afgehecht. Dat was best een klusje. Gister ben ik begonnen om de eerste zwarte rand aan de zijkanten te haken van de tweede strook. De ene kant is nu af en helaas laat mijn pols het nog niet toe om nu ook aan de tweede kant te beginnen. Zo'n haakklusje was nu juist wel gezellig geweest op zo'n regenachtige zondagmiddag. Het schiet dus niet erg op. 

Dan maar de keuken in om een linzensoepje te koken. Dat vind ik ook een heel gezellig werkje, soep koken en een warme kom linzensoep en regen gaan heel prima samen. 

 

2 opmerkingen:

  1. Stukje bij beetje komt het toch voor elkaar met de deken :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat is jammer... Je had beter eerst lekker in de buitenlucht kunnen gaan snuiven en tijdens de regen je huis gepoetst!
    Maar ja; als we alles van tevoren wisten. En jij hebt wel netjes eerst de 'klusjes' gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen