zondag 6 augustus 2017

Moestuintje

In mijn moesbak groeien de tomaten voorspoedig. Aan de tijgertomaat hangen inmiddels al twee tomaatjes. Met tijgerstrepen! Hoe leuk is dat! Maar deze peutertjes hebben nog veel zon en water nodig voor ze geoogst kunnen worden en daarvoor hebben ze meer ruimte nodig. 

Het werd dus tijd om de overige bewoners van de bak te controleren. Er groeide één bietje en aan de blaadjes te zien verwachtte ik een mooie biet te kunnen oogsten. Helaas meer dan een verdikt wortelstokje bleek het niet te zijn. 

Dan de worteltjes, hun loof gaf ook hoop en jawel hoor! Een paar echte wortels en lekker dat ze zijn! En dat allemaal uit zo'n klein moestuinpotje van de grootgrutter. 

Ook de cavolo nero doet zijn best, daar ga ik maar eens even voor googelen wanneer je kunt oogsten en hoe te eten. Als dat gepiept is kunnen de tomaten hun gang gaan. Ik hoop op veel tomatensaus uit eigen tuin! 



1 opmerking:

  1. Het is echt heel leuk hè om je eigen zaaisels te zien groeien en dan te oogsten...
    We zijn gewend aan de 'slappe' smaken uit de winkel. Maar je komt er vaak pas achter als je zelf iets uit eigen tuin gaat proeven.
    Ik had nog nooit van tijgertomaten gehoord! Geef ze maar goed aandacht en hopelijk krijgen ze nog genoeg zon!

    BeantwoordenVerwijderen