zondag 5 november 2017

In de blommetjes

Afgelopen week lag het werk aan de babydeken even een beetje stil. Er waren andere prioriteiten in de avond. Zo stond ik woensdagavond uren in de keuken om 2 appeltaarten en 12 muffins te bakken. Afgelopen donderdag kreeg ik er weer een jaartje bij dus moest er getrakteerd worden en dan is een zelfgebakken taart altijd lekker.

Donderdagochtend heb ik het met een bescheiden ploegje op kantoor gevierd en s'middags was ik lekker vrij. Ik had niet zoveel zin om mijn verjaardag uitgebreid te vieren en had familie en vrienden een appje gestuurd dat er voor wie zin had er vanaf 18.00 uur een kop soep klaar stond met een broodje en natuurlijk daarna koffie met appeltaart


Toen donderdagmiddag een pan kippensoep en een pan groente/tomatensoep klaar stonden had ik nog een paar uurtjes voormezelf en als je jarig bent mag je dan zelf kiezen wat je wil doen. Ik zat dus heerlijk jarig te wezen met een kopje thee en mijn breiwerk en die middag heb ik een beginnetje gemaakt met de voetjes van Dikkie Dik. Het werd een heerlijke middag en toen dochter en manlief thuiskwamen begon het cadeautjesfeest - ik ben weer schandalig verwend - en dat feest werd nog eens voortgezet door mijn vader en allerhande familieleden die gezellig kwamen aanwaaien. Natuurlijk was er contact met zoon en schoondochter en werd ik per facetime vanuit Marseille zowel in het Nederlands als in het Frans toegezongen. Kortom ik was echt jarig en het was een fijne dag.


Vrijdag waren we vrij en stond er een bezoek aan de kapper op het programma en zijn manlief en ik heerlijk wezen kringloop- en antiek en curiosa wezen winkelen. Behalve een kookboek van Jamie Olivier voor 4 euro in de kringloop hebben we niks gekocht maar wel heel veel mooie dingen gezien en heerlijk gesnuffeld. Leuk hoor. We hadden zo'n leuk antiek en curiosawinkel gevonden in Alphen aan den Rijn met prachtige dingen, dat was echt genieten en ook het ritje er naar toe was mooi.

Gisteren kregen we logees. Nicht (13) en Neef (10) kwamen logeren en dat is altijd gezellig. Neef wilde een tulband bakken en nicht quacamole maken en taco's maken voor het diner. Alles was goed gelukt dus tevreden kinderen en wat wil een tante nog meer.

Nu ze weer weg zijn is het stil in huis en dat geeft ook weer niet want nu kan ik lekker verder met Dikkie Dik terwijl ik heel erg geniet van alle prachtige bloemen die ik kreeg voor mijn verjaardag.
Wat een rijkdom!



1 opmerking:

  1. Van harte gefeliciteerde met je verjaardag! Oeps, al weer ...zoveel dagen geleden...
    Nou, je huis staat volgens mij vol met bloemen! Je bent echt in de bloemetjes gezet en daar kun je nog lekker een poos van genieten!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen