vrijdag 27 december 2019

2,2,1,2,2 en 5!

Nee de titel van dit blogje verwijst niet naar de voetbaluitslagen of de lotto of de toto, het is een verwijzing naar mijn kerstvakantie! 😀

Deze week moest ik bijvoorbeeld maandag en dinsdag werken, woensdag en donderdag was het kerst en dus was ik vrij. Vandaag ook een dag gewerkt en nu is het weer twee dagen weekend. Maandag en dinsdag dan weer twee dagen aan de slag en vanaf 1 januari vijf dagen vrij! 

Bij een uitvaartorganisatie kun je nu eenmaal niet je deur sluiten. Hoe verdrietig ook, mensen gaan ook met de feestdagen dood en dat betekent dat mijn collega's aan het werk zijn. Hoewel ik op het hoofdkantoor werk en met de feitelijke uitvaartzorg dus eigenlijk niets van doen heb is ook ons kantoor gewoon open en moet er op onze afdeling altijd iemand zijn. 

We zijn met zijn zevenen en elk jaar kijken we dan ook wie er vrij wil en wie er vrij kan zijn en dat gaat altijd zonder morren. Dit jaar mocht ik vandaag het fort bewaken en dat hoefde ik zelfs niet alleen te doen want mijn manager was er ook. De parkeerplaats was lang niet vol vanmorgen en ik was in een mum van tijd in Almere want er was geen kip op de weg. 

Zo'n dag werken is best prettig omdat je veel achterstallige klusjes kunt doen en dat geeft weer een prettig gevoel zo aan het eind van het jaar. Dingen afmaken en afronden. Als het even kan schoon het nieuwe jaar in, met een agenda met maagdelijke witte bladzijden. Al gaat dat laatste niet op voor het werk want daar staan al weer nieuwe afspraken in voor 2020. 

Al met al was het een prima dag en zeker omdat hij muzikaal omlijst werd door de Top 2000. 
Dat vind ik altijd zo'n gezellige traditie zo de laatste dagen van het oude jaar. 

Nog twee dagen vrij, twee dagen werken en dan is het al weer 2020. Op naar het nieuwe jaar en naar vijf dagen vrij! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten