dinsdag 12 mei 2020

Het laatste randje

Nog één toer moet ik haken aan mijn Katharina sjaal. Nou eigenlijk nog twee want in het patroon staat dat de bovenkant omgehaakt moet worden. Met de laatste toer bedoel ik dan ook eigenlijk de laatste toer van de waaierrand.

En nu hoop ik maar dat ik dat ga halen, want ik heb nog maar een klein bolletje wol over vind ik zelf en de dubbele stokjes vragen best veel garen. Enfin we zullen het zien.

Ik ga er morgenavond aan beginnen en dan maar kijken hoe het loopt. Wol bij bestellen kan niet want het is hand geverfd garen en dat werd per drie strengen tegelijk verkocht en dat waren dan ook drie strengen die op hetzelfde moment in de verfpan hebben gelegen. Als ik tekort heb dan kan ik er altijd nog een vastenrandje langs maken.


Als hij klaar is dan moet hij geblockt worden en ik ben er nog niet uit over hoe ik dat ga doen. Misschien in het grote bad leggen in een sopje van Eucalan. Of alvast spelden op dikke handdoeken op het logeerbed en hem dan met de plantenspuit vochtig maken met een sopje van Eucalan en hem dan laten drogen. Geen idee nog. Eigenlijk heb ik nog maar weinig ervaring met blocken. Tips zijn dus van harte welkom.

Met zo'n project wat bijna af is ga je je toch afvragen wat zal het volgende project zijn? Ga ik een kussenhoes breien met een heel mooi blaadjes patroon waarvoor ik het garen en het patroon al in huis heb?

Foto, garen én patroon van Blij dat ik Brei.  



Of ga ik toch een proeflapje maken voor de Twisted deken van het Haakplein? Ik zie steeds maar voorbeelden voorbij komen op Facebook en wat is deze deken mooi. De patronen heb ik al geprint dus misschien toch maar even proberen met een restje uit de voorraad. 

Of ga ik de borduurpakketten van mijn Japanse vierjaargetijden opzoeken en ga ik nu eindelijk eens de zomer, de lente en de winter maken? 

Het fijne is dat je over zulke hobby vragen lekker nog even kunt peinzen. Niks hoeft, het mag allemaal op zijn eigen tijd. 

Ik ga er nog eens een nachtje over slapen. 




5 opmerkingen:

  1. Ik heb net een deken geblockt en heb daarbij van die lange dunne metalen "wires" gebruikt. Die kun je door de zijkanten rijgen en dan met een paar spelden vastzetten op een ondergrond (ik heb van die foam puzzelmatten). Op zich wel mooi materiaal, maar het kost ook wel wat. Ik had het te leen en kon het zo even uitproberen.
    Ik zou het natspuiten, heb ik nu ook gedaan. Druppel Eucalan en water in een planenspuit.
    En ja, haak dan maar kleinere steken aan 't eind, zonde als je net te weinig garen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik block omslagdoeken, sjaals en babydekentjes meestal wel.
    Ik leg een oud dekbed op het logeerbed en gebruik kopspelden om de randen van bv. de omslagdoek daarop vast te spelden, dan ga ik met een plantenspuit waar een beetje Eucalan en water in zit, het besproeien en drogen maar. Ik vind dat het werkstuk er zeker mooier van wordt, en heerlijk ruikt. Wat een prachtige kleur garen heb je voor de sjaal gebruikt. Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is wel spannend zo met dat laatste draadje... maar je kunt er natuurlijk gemakkelijk een eigen draai aan geven.
    Bij "Alles over breien" kun je veel nuttige tips vinden over blocken...
    http://www.allesoverbreien.nl/blocken.html?fbclid=IwAR2WOw8e-raVA7Nk9uGkyf5Qmdvfmt81dHhSZj2ls2-CeYXSdure4-mtV1s
    Wat een mooie kussenhoes laat je zien! Benieuwd of deze het gaat winnen van de Twisted of van borduren.. En anders doe je het toch gewoon allemaal?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. NOODLENINGEN MET LIGHTSTREAM©


    LIGHTSTREAM de beste online leningmaatschappij is hier om u die lening te geven waar u naar op zoek was zonder stress of veel papierwerk zonder verborgen betalingen.Heeft u zich zorgen gemaakt over waar u een lening kunt krijgen? door banken afgewezen vanwege uw lage kredietscore? of u maakt zich zorgen over het online lenen.

    Maakt u zich geen zorgen meer, want LIGHTSTREAM LENINGEN verstrekt u een lening voor een rentetarief van slechts 4%. Neem contact met ons op (lightstreamloansinc@gmail.com).

    Onze diensten omvatten. Zakelijke leningen, Autoleningen, Huisleningen, Studentenleningen, echte financiering, vastgoedbelegger, bouwleningen, woningleningen. Consumentenleningen, FHA-leningen, persoonlijke leningen, autoleningen enz.

    LIGHTSTREAM biedt leningen aan zonder verborgen betalingen van 1.000 tot 20.000.000 EUR / USD / PONDEN voor een duur van 1 tot 20 jaar. Wij staan ​​op alle uren van de dag voor u klaar. Onze methoden zijn eenvoudig en kort, wat betekent dat u binnen 24 uur een aanvraag kunt indienen en een lening kunt krijgen.
    Aarzel niet, laat u niet overstelpen door die financiële last. Laat financiële zaken dat bedrijf niet stoppen, u die machine, een nieuwe auto of een nieuw huis ontnemen.

    Neem vandaag nog contact met ons op via onze officiële e-mailadressen

    E-mail 1: (lightstreamloansinc@gmail.com)
    E-mail 2: (lightstreaminc@zohomail.com)

    LIGHTSTREAM ©

    BeantwoordenVerwijderen